Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Естествени източници на калций


Препоръчан отговор


Като сме почнали здравословните теми-кажете освен млякото и сиренето други източници на калций?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
сусам

да бе вярно,сетих се и за боба,ама не го обичам.Сусамът е хубав.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Като сме почнали здравословните теми-кажете освен млякото и сиренето други източници на калций?

пясък, кварц, стъкло

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сусамена халва, но чиста - само смлян сусам, смесена с мед е изключително полезна за здравето.

яйца

Редактирано от tuksum (преглед на промените)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Също сусамов тахан. Може да се разбива на крем с мед и незаквасена сметана и става чудесно :yanim:

А кивито, макар да не съдържа само по себе си много калций, спомага за фиксирането му в организма от другите храни. Така че млечен шейк с киви или крем от киви и сметана е много добър източник на калций.

пясък, кварц, стъкло

Двойка по химия :clap:

Пясъкът, кварцът и стъклото са силициев диоксид и не съдържат калций. От минералите източници на калций са варовикът и мраморът.

Редактирано от V 12 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Двойка по химия ;)

Пясъкът, кварцът и стъклото са силициев диоксид и не съдържат калций. От минералите източници на калций са варовикът и мраморът.

Добре, де, съгласен, и камънаци стават :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Добре, де, съгласен, и камънаци стават ;)

едно тебеширче? :) Време ни е да се погрижим за кокалчетата си biggrin.gif

Като сме почнали здравословните теми-кажете освен млякото и сиренето други източници на калций?

В интерес на истината - калция в млякото и сиренето е почти неусвоим от човешкия организъм.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
В интерес на истината - калция в млякото и сиренето е почти неусвоим от човешкия организъм.

За това ръфаш камъни, там поне е натюр. Всъщност преди време имаше едно изследване в което се оказа че желязото най-лесно се усвоява от организма именно под формата на метал в естествена форма (дъвчеш стружки)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
За това ръфаш камъни, там поне е натюр. Всъщност преди време имаше едно изследване в което се оказа че желязото най-лесно се усвоява от организма именно под формата на метал в естествена форма (дъвчеш стружки)

Хем и зъбите ще си пломбираш без пари

:ass:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В костите същи има калций :)

П.П.

Тук има още инфо.

Редактирано от savev_jr (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Някои дават смлени яйчени черупки като добавка към храната на животните заради калция.

Не ги дават само на животните. Хората също ядат яйчени черупки на прах. Но това е опасно - човек може да се зарази с някоя болест от суровите яйчени черупки.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не ги дават само на животните. Хората също ядат яйчени черупки на прах. Но това е опасно - човек може да се зарази с някоя болест от суровите яйчени черупки.

кой е казал, че трябва да са от сурово яйце... варете ги поне 1/2 час преди да ги ядете :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Доскоро се смяташе, че най-добрият източник на калций са млякото и кашкавала. В днешно време е известно, че млякото съдържа калций, несвойствен за човешкия организъм. За неговото усвояване се изисква да се изразходва повече енергия, в това число и част от собствените запаси на калций. Кашкавалът по принцип, е преварен продукт, пренаситен с мазнини, готварска сол и оцветители. За основни източници на калций трябва да се смятат естествените продукти: черен дроб от риби, морски храни, суров яйчен белтък, бакла, зеле, целина, извара, кайсии, касис, грозде, портокали, ананаси, магданоз, спанак. Тези продукти съдържат не само калций, но и фосфор, а също и витамините D, C, B.

Препоръчителни норми на калций:

За деца от 1 до 5 г. - 800-900мг

За деца на 6-7 г. - 1000-1200мг

За възрастни - 800мг

За бременни жени - 1000мг

За кърмещи жени - 1500мг

В качеството на ефикасна хранителна добавка за попълване на калция в организма може да се използват черупките на кокоши яйца. Най-добре действат черупките от суровите яйца. Но подходящи са и варените, особено от рохките яйда (варят се от 3 до 5 мин.).

Черупките трябва да се измият предварително, да се подсушат и да се смелят с кафемелачка (за по-лесно поглъщане, макар че някои хора ги дъвчат). Черупките (от 2 до 3-5 яйца) могат да се използват така: дъвчат се хубаво и се преглъщат, да се вземат в смлян вид. За по-добро усвояване на калция е желателно след това да се вземе 1 с.л. рибено масло, тъй като сега рибеното масло се произвежда на капсули, приемането му се улеснява (5-10 капсули).

Черупките стават много вкусни, ако се смелят с кафемелачка и се залеят със сока от 1 или 1/2 лимон. Смлените на прах яйчени черупки набъбват (образува се лимонено-кисел калций). Добавя се 1 ч.л или 1 с.л. мед и се разбърква. Пие се лесно и действа великолепно.

Използвана литература: "Витамини и минерали във всекидневното хранене", Генадий Малахов

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ми не знам какво са наблъскали в кашкавала

Ама мина 11 лева килото

sad.gif

Аз качествен кашкавал не мога да уцеля и тва си е

За тия пари-10-12 лева кг

Само парите им "качествени"

Нито е узрял,нито нищо-жълта суроватка пакетирана и я водят кашкавал

А търговска верига "Фантастико" е един от пробутвачите на тези боклуци

sad.gif

Съжалявам за лошата реклама-ама ми писна

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чел, сусамовият тахан е силен и естествен източник на калций, който се усвоява сравнително добре от организма /а също и сушените фурми и смокини/. За да бъде усвоен калцият от организма обаче /независимо от източника/ е необходим на организма и витамин D3, който пък витамин го има в гореизброените зеленчуци /по скоро се синтезира в организма при разграждането им/ , както и от слънцето, прието през кожата. Демек работата е дебела :)

То не е и с калцият само работата такава, все повече се убеждавам, че човек трябва да яде по малко от всичко :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Правилно е казано - човек трябва да яде по малко от всичко. Ако в организма липсва даден минерал, то това пречи на усвояването на други минерали. Затова, трябва да има баланс между всички полезни вещества в храната. Доколкото знам, калция и фосфора трябва да вървят заедно. Все пак, с нищо не трябва да се прекалява. Прекалената консумация на калций може да се отрази неблагоприятно на костите. Калция ще се отлага и натрупва по костите, по-точно по ставите. За костите са много полезни редовните физически упражнения, но не вдигането на големи тежести.

Редактирано от tuksum (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз имах кокошарник и давах на моите кокошки преди Великден да кълват гасена вар. Имах най-яките яйца и чуках наред из махалата (ебаси двусмислицата). Яжте гасена вар. Рачел се прави по този начин.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

аз като бях малък мама ми казваше пий прясно мляко че като бях при баба ми съм пил поне по 2 пъти прясно мляко ......И ко стана ся наистина са ми здрави костите колко сериозни падания и удари съм имал даже на съм имал напуквания по косите ....Донякъде ми е смешно това не знам поради какви причини ........Ся някой път като ми се припие нещо пред компа или бира или мляко в случаи че ме домързи да отида до магазина.....Пийте пийте няма да съжелявате ;):)

само не ви препоръчвам да пиете едновременно бира и мляко че голяма химия става тука особено за хората с по-чуствителни стомаси :P

Редактирано от loc_dogy (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване