Съдържащото злато лекарство Auranofin убива 95% от SARS-CoV-2 за 48 часа в лабораторни условия

Лекарство наречено Auranofin, разрешено за лечение на ревматоиден артрит, ефективно инхибира SARS-CoV-2 в лабораторни условия. За това разбираме от ново проучване на Държавния университет в Джорджия (ЛИНК).

Това е поредното съществуващо лекарство, което се разглежда за лечение на болестта причинена от новия коронавирус. Използването конкретно на ауранофин е попаднало в полезрението на Катедра по биология, Колеж за изкуства и науки на държавния университет в Джорджия.

Целта на изследователите е да оценят антивирусните свойства на лекарството. Интересен факт е, че то съдържа злато. С него се лекува ревматоиден артрит от 1985 година. Заключенията им са публикувани във все още нерецензирано проучване, достъпно на bioRxiv платформата.

Според доктор Мукеш Комар, асистент-професор по биология и един от водещите изследването, адаптирането на съществуващи лекарства е най-бързият начин да се открие лечение. И това е поради простата причина, че те са установени като безопасни за прием от хора.

Златната нотка на auranofin

Това е химическо съединение, което съдържа златни частици. Познато е още като златно-солено съединение. Подобен тип лекарства имат познати противовъзпалителни свойства. Този конкретен триетил фосфин може да намали производството на цитокини и да стимулира клетъчно-медиирания имунитет.

Наскоро лекарството е одобрено от FDA за втора фаза клинични изследвания на ефектите при лечение на рак. Ауранофин е разглеждан като потенциално лекарство за невродегенеративни болести и различни инфекции (ХИВ/СПИН, туберколоза, някои паразитни заболявания).

Новото проучване описва процес, при който човешки клетки, инфектирани със SARS-CoV-2, са лекувани с auranofin. След 24 часа от лечението, концентрацията на вируса в клетките спада с 85%. След 48 часа, процентът стига до 95. В същото време препаратът не е показал токсичен ефект върху клетките.

Спаднало е и причиненото от коронавируса възпаление. Намалява експресията на цитокини (протеини, които привличат имунни клетки към мястото на инфекцията). Последното е много важно, тъй като доста пациенти с COVID-19 умират от „цитокинова буря“. При нея организмът отговаря толкова бурно на инфекцията, че всичко излиза извън контрол. Имунните клетки започват да атакува здрави тъкани и се стига до органна недостатъчност.

“Това показва, че лекарството не само намалява размножаването на коронавируса и успокоява възпланието, но намалява щетите върху белите дробове, което често води до респираторен дистрес и смърт.”, обяснява още Кумар, цитиран от News-Medical.

Авторите на изследването заключват, че резултатите показват как ауранофина ефективно се бори с размножаването на коронавируса в човешките клетки при ниска микромоларна концентрация.

Те са на мнение, че лекарството може да стане част от ограничения инструментариум, с който разполагаме за борба срещу SARS-CoV-2 инфекцията

Разбира се, изследването е проведено в лабораторни условия. Използвана е Huh7 клетъчна линия, извлечена от чернодробни клетки. Такъв тип клетки са масово използвани в проучвания на хептатит C. Нужни са допълнителни проучвания с животни, които да потвърдят тази концепция, преди да се премине към клинични тестове.

0 0 глас