Ръстът на VR-пазара е възпрепятстван от недостиг на компоненти и софтуер

0
10

Ръстът на пазара на технологиите за виртуална реалност (VR) е възпрепятстван поради липсата на резервни части и софтуер за тези устройства. Това пише ИТ-порталът DigiTimes, позовавайки се на източници от индустрията.

Те очакват, че през 2017 г., Sony, HTC и Oculus едва ли ще могат значително да увеличат доставките си на VR-оборудване, поради ограниченото пускане на дисплеи с висока резолюция и бързи чипове за тези джаджи. Така например, през 2016 г. производителите бяха изправени пред недостиг на OLED-панели и сензори.

Производителите на VR-техника неохотно споделят информация относно продажбите на тези продукти, тъй като компаниите не могат да генерират желания обем. Освен компонентите, за шлемовете и очилата за потапяне във виртуалната реалност няма достатъчно съдържание и качествен фърмуер, смятат събеседниците на изданието.

Според прогнозата на изследователите на TrendForce, най-големият производител на VR-оборудване до края на 2016 г. ще стане Sony, която е доставила от порядъка на 1,5 милиона единици Playstation VR. През следващата година, доставките на тези продукти ще се увеличат до 2,5 млн. броя.

Второто място на пазара се заема от Oculus, която прогнозира доставките на 650 хиляди устройства през 2016 година и 1,2 милиарда през 2017-та. Челната тройка се затваря от HTC с прогнозируеми резултати от 500 и 600 хиляди доставени VR-устройства съответно за текущата и следващата година.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за