fbpx
0.8 C
София

Великобритания ще обяви loot box системите за хазартна дейност?

Най-четени

По-рано през годината правителството на Великобритания призова създателите на видео игри да наложат по-стриктен контрол върху достъпа на деца и тийнейджъри до така наречената loot box система*. Според Министерството на спорта, културата и медиите на Обединеното кралство конкретни мерки от гейминг индустрията все още не са взети, а вече се разнесе слух, че от регулатора обмислят да квалифицират дейността като хазартна.

Ново изследване, проведено от университетите в Нюкасъл и Лоубъро, показва, че loot box системите оказват изключително негативно влияние върху „финансовото и емоционално“ състояние на деца и юноши. Според учените постоянното рекламиране на „примамливи предмети и награди“ по време на игра, води до липса на контрол върху разходите и до психическа нестабилност сред подрастващите. Доклада препоръчва налагане на забрана за продажба на loot box-ове на лица под 18 годишна възраст, а дигиталните валути в игрите да бъдат заменени с реални. В изследването се посочва за ясна връзка и прилика между аудиовизуалния дизайн на базираните на шанс механизми в игрите и този на стандартните хазартни машини и системи.

„По време на проучването се натъкнахме на много видео игри, които предлагат възможност за печалба на дигитални предмети, чрез ротативки например. Голям дял от тяхната аудитория са деца и тийнейджъри. Те често възприемат отварянето на loot box-ове като потенциален шанс за придобиване на нови или редки награди. Това води до изграждането на илюзията, че всяка следваща кутия би могла да съдържа още по-ценни придобивки за играча. Точно това е причината за психическата неустойчивост сред подрастващите, която от своя страна води до липса на контрол върху емоциите и разходите им.“, заявяват учените.

Именно на заключенията от доклада се позовава и неофициалното твърдение, че Великобритания ще прати loot box системите в категорията на хазартните игри. Слухът е подхранен от още едно проучване, направено през 2020 година. Според него покупката и отварянето на пакове във видео игрите е също толкова пристрастяващо, колкото са наркотиците, алкохолът и залозите. От Министерството на спорта, културата и медиите считат системата за родителски контрол на Xbox за достатъчно ефективна и е добър пример, който останалите компании от индустрията да последват.

Голяма част от гейминг обществото не вярва, че е възможно правителството да успее да ограничи достъпа на деца до loot box системата. Те посочват за пример Белгия, която през 2018 година обяви дейността за нерегламентирана форма на хазарт, но поради различни фактори законовата забрана така и не се приложи.

Очакванията са количеството на закупени loot box-ове да продължава да расте, като до 2025 година системата ще генерира на компаниите приходи от приблизително $20 милиарда.

*Loot box система – система, по която играчът получава или закупува кутии/пакове с награди, съдържащи различни придобивки към играта.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

2 Коментара
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини