fbpx
-0.8 C
София

Време за ревю: The Evil Within

Най-четени

Иво Цеков
Автор, геймър, почитател на комедиите, Saturday Night Live и всичко друго, което може да извика усмивка на лицето.

За играта:

студио: Tango Gameworks
издател: Bethesda Softworks
жанр: сървайвъл хорър
платформи: PC, PS3, PS4, XBOX360, XBOX One
уебсайт: http://theevilwithin.com/

Положителни страни: майсторски свят на психологически ужас; комплексна система за ъпгрейди; много добър дизайн на нивата; солидна кампания от над 15 часа

Отрицателни страни: известни технически и визуални проблеми; камерата понякога е непокорна

Заключение: Шинджи Миками успява да ни върне в най-добрите традиции на жанра и въпреки дребните спънки, The Evil Within е задължително заглавие за всеки фен на жанра

Едно от нещата, които почти веднага правят впечатление, когато започнете The Evil Within е това колко много новата игра на създателя на Resident Evil Шинджи Миками прилича на „другата“ класическа хорър поредица Silent Hill. Да, влиянието на серията на Capcom е очевидно – тук присъства нуждата от внимателно управление на инвентара и ъпгрейдите, позната от Resident Evil 4, както и моменти, напомнящи някои от екшън сцените от Resident Evil 5 – но паранормалната обстановка, в която се развива The Evil Within непрекъснато напомня на психологическия хорър на Konami. Действието ви пренася в класически места със запазена марка Silent Hill като полуразрушена психиатрична болница и злокобни гори и периодично се разкъсва от сюрреалистични моменти, размиващи границата между реалност и кошмари.

Работи ли в такъв случай тази малко неочаквана комбинация?

През по-голямата си част – да. Историята в The Evil Within започва с едно спешно обаждане, което изпраща трима детективи в болница за душевноболни. Оттам обаче нещата много бързо излизат извън контрол и главният герой детектив Себастиан Кастеянос се оказва забъркан в някаква история за демони, експерименти върху хора и всички останали задължителни за жанра ужаси. Играта е разделена на отделни глави, всяка от които представена в нестандартния за гейминга формат 2.35:1, който очевидно е избран, за да се засили усещането аз интерактивна история. Като цяло визията на играта е доста мрачна и злокобна и постига целта си да създаде постоянно и натрапващо се усещане за страх и ужас. За съжаление тестваната от нас PlayStation 3 версия обаче далеч не бе идеална в техническо отношение – редовно се наблюдава клипинг, текстурите се възпроизвеждат с определено закъснение, а на доста места играта просто се задъхва и зацикля.

За щастие тези проблеми са по-скоро досадни, отколкото наистина пречат на играта, докато в чисто геймплей отношение The Evil Within се представя доста по-добре. Геймплеят включва класически похвати от сървайвъл хорър жанра – бавно движение и очи, отворени на четири, внимателно управление на наличните ресурси и оръжия и задължителната максима, че всеки един враг е достатъчно силен, че може да ви убие. Геймплеят майсторски редува психологически сцени на огромно напрежение, когато буквално не знаете какво ви чака зад следваща врата с леко отпускащи екшън сцени, когато противниците ви са добре известни и от вас се иска само да намерите начин да ги неутрализирате.

В началото на играта детектив Кастеянос  разполага само с един револвер, но постепенно арсеналът му се разраства най-вече благодарение на мултифункционалния арбалет, наречен „Агония“. Той разполага с няколко вида муниции – такива, които поразяват врага директно, взривни заряди, които може да прикрепите дори към стена или под, както и електрошокови заряди, които временно забавят противника. Специално внимание заслужава системата за ъпгрейди, която засяга не само оръжията, но и базовите умения на героя. На определени места в нивата получавате достъп до стаята за ъпгрейд – визуално процесът е представен като доста атрактивен стол за мъчения – и може да похарчите точките ъпгрейд, за да подобрите параметрите на различните оръжия, за да си купите муниции за тях или да вдигнете показателите на вашия герой като здраве, спринт и др.

Системата е комплексна и предлага много възможности, но точките ви никога не стигат за всичко и от първия ъпгрейд непрекъснато трябва да взимате стратегически решения за това какво искате а подобрите. Ще се съсредоточите ли върху едно оръжие, за да го превърнете в истински разрушител или пък ще карате равномерно, за да покриете всички възможни варианти? А може би ще заложите на уменията така, че героят ви да е по-издръжлив, по-силен и по-бърз от всички? Изборите са тясно свързани помежду си и трябва да се замисляте за последиците – така например, каква е ползата от един мощен револвер, ако сте пропуснали да увеличите максималния брой куршуми за него, които може да носите? Системата за ъпгрейди и управление на ресурсите е много добра и представлява постоянно предизвикателство за начина, по който развивате героя си.

По отношение на дизайна на нивата, The Evil Within редува много добро разнообразие от клаустрофобични коридори, където срещите с врага не могат да се избегнат и порядъчно широки места като злокобно селце или дежурното имение, които позволяват повече маневриране и игра на котка и мишка с демоничните им обитатели. Освен за тях, доста често ще трябва да си отваряте очите за различни капани, които може да активирате по невнимание. Движението обикновено залага на стелт елемента като героят ви може да се придвижва доста бавно, ползвайки за ориентир и иконка под формата на око, която често се изобразява на екрана и показва отношението на враговете ви. Шарещото око означава, че наоколо има противник, а широко отвореното – че вече ви е видял. При всички положения трябва да се стремите да оставате извън полезрението на враговете колкото се може по-дълго, защото ако успеете да се промъкнете незабелязано зад някой, това ви гарантира незабавното му елиминиране, а и както вече посочихме, всеки един противник може да ви бъде и последен.

Звукът е много важен за всяка сървайвъл хорър игра и тук The Evil Within не изневерява, демонстрирайки един от най-автентичните и злокобни аудио ефекти от времето на оригиналния Dead Space. Невидими неща издават зловещи звуци някъде около вас, враговете

Играта има известни недостатъци дори когато се абстрахираме от техническите проблеми на PS3 версията. Колкото и да е злокобна атмосферата, историята се влачи прекалено дълго и може да прекарате часове в играта преди изобщо да разберете нещо ново извън това, че героят ви е попаднал на неправилното място в неправилното време. Докато някои от главите свършват на много интересен момент и ви карат веднага да продължите нататък, други пък приключват съвсем изненадващо и това разваля темпото. Понякога при екшън сцените играта показва, че все пак е хорър заглавие, чиято сила не са престрелките и в резултат се наблюдават проблеми като изстрели, които не се отчитат или тромаво прицелване, което не може да отреагира достатъчно бързо, когато сте заобиколени от враговете. Това обаче не са чак толкова сериозни проблеми, а и чекпойнтовете са достатъчно наблизо, че да не се налага да преигравате големи части от нивата.

The Evil Within е майсторско заглавие от една от големите имена в сървайвъл хорър жанра. Независимо дали говорим за обезпокоителната атмосфера, за комплексната ъпгрейд система или за нестихващото напрежение, когато се промъквате със затаен дъх зад някого само, за да ви види в последния момент, играта гарантира сериозно забавление и пълзящи по гърба тръпки. В навечерието на Хелоуин тя определено се очертава като най-добрият нов сървайвъл хорър в последно време, към който любителите на този тип усещания могат да посегнат.

Абонирай се
Извести ме за
guest
6 Коментара
стари
нови
Отзиви
Всички коментари
Agentpat™
Agentpat™
7 години

При нашите заплати, само безумец би дал 60€ за игра, от която има впечатления от няколко клипчета и трейлъри. И понеже, аз не съм такъв, то първо си я изтеглих „безплатна“ (да са живи и здрави пиратите), пробвах я и се разочаровах тотално! Ако в пристъп на лудост, бях си купил играта, то със сигурност щях да си поискам парите обратно – в Стийм вече има такава опция. Та такаа…Недоделките в играта са толкова много, че просто нямам думи. Много нещо изписах по форумите за разочарованието на годината (защото точно това е за мен тази игра), че сега няма да… Виж още »

:)Андрей
:)Андрей
7 години

Заслужава си какво? Заслужава си да изтеглиш играта безплатно ли ако найстина ти харесва земи па си я купи и тогава казвай какво си заслужава 😉

Светлин Желев
Светлин Желев(@svetlin-zhelev)
Редактор
7 години

Нали знаеш: „Новините (ревютата), които пишем днес, другите ще пишат утре“ – това си ни е мотото и се опитваме да си го следваме 🙂

Agentpat™
Agentpat™
7 години

Сега я тегля и нямам търпение да я изпробвам. Ако е същия (или подобен) адреналайз, както Alien Isolation, то играта ще си заслужава!

gogonikolov
gogonikolov
7 години

Ехее,играта излиза днеска,а в Kaldata вече има ревю. 😀

Нови ревюта

Подобни новини