fbpx
3.5 C
София

В началото камерата в Alien: Isolation е била от трето лице

Най-четени

Методи Дамянов
Методи Дамяновhttps://www.kaldata.com/
В "Калдата" от 2012г. насам. С интереси в сферата на информационната и интернет сигурност, дисруптивните технологии (IoT, AI, облак), видеоигрите с душа и послание и интернет свободата. Фен на Кен Ливайн, Ричард Столман и Джон Пери Барлоу.

Creative Assembly съвсем съзнателно са избрали играещите в Alien: Isolation да се съсредоточат над оцеляването си, а не над убиването. Това заяви тази седмица творческият директор на играта Алистър Хоуп в Сан Франциско по време на GDC.

„Искахме да доставим възможността за прости избори на играещия – дали да остана или да си тръгна – да разчиташ на инстинкта си за своето оцеляване. Знаехме, че това ще е ключа към създаването на чувство на страх и несигурност в играещите“, споделя Хоуп в интервю за Gamasutra. Освен това, друго решение, с което хората от Creative са желаели да засилят тези чувства е било чрез пресъздаването на визията от първия филм и ретро-техно естетика на кораба. „Искахме да подскажем на играещите, че не технологията е основното тук. Тук няма да намерите мощна пушка, която да ви спаси“, разказва Хоуп, допълвайки, че в този смисъл цялостния вид на кораба е всъщност много повече от декор. „Това се превърна част от геймплея“, споделя той, привеждайки като нагледен пример тук сензора за движение на пришълеца.

Самият пришълец е бил изграден така че да е динамичен враг, а не фигура, която да следва предварително зададен сценарий. „Пришълецът нямаше как да бъде подчинен на предварително изготвен сценарий, тъй като това щеше да убие напрежението. Желанието ни беше да създадем онзи страх от неизвестното и искахме да сме сигурни, че играещите няма да се сблъскат с две еднакви ситуации, в които измъкването от тях да се осъществи по един и същи начин. Обичаме това усещане, което създаваме на някой, който е затворен в едно пространство с пришълеца – огромен, заплашителен и монолитен – без възможност за бягство оттам“.

По-рано тази седмица се появиха и кадри от една първоначална версия на играта, при която камерата е от трето лице. За щастие, Creative са разбрали навреме, че това просто ще промени много неща. „Открихме, че играта вече не е страшна. В тази версия се усещаше, че пришълецът преследва героя, не вас. Това генерираше по-слаби емоции. „Пришълецът“ от трето лице създава усещане на „Пришълецът: Видеоиграта“. От първо лице – на истинския „Пришълец“, завършва той.

Видео от първоначалната версия на играта може да видите по-долу, и сами да прецените правилен ли е бил избора на хората от студиото за промяна на камерата.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

1 Коментар
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини