През миналата седмица един материал, публикуван на страниците на Bloomberg раздвижи духовете в Интернет. Той принадлежеше на известния журналист и инсайдър в гейм света Джейсън Шрайър. В него той разкрива някои от нещата, случили се в PlayStation през последните месеци и това, което предстои пред компанията.

Самата статия, озаглавена: „Обсебеността на Sony с блокбастърите поражда брожение в империята на PlayStation“, разкрива подробности за корпоративната култура в офисите на компанията и загърбването от страна на Sony от малките нишови проекти за сметка на големите ААА заглавия. За да подкрепи твърденията си, Шрайър посочва скорошното преструктуриране на Sony Japan, което доведе до масовото напускане на известни разработчици на игри от екосистемата на PlayStation, работили по заглавия, като версията Demon’s Souls за PS5, Gravity Rush, Bloodborne, The Last Guardian и др. Заедно с това, той привежда отказа на Sony да подкрепи един безспорно интересен проект, като Dreams, както и промяната в плановете им относно продължение на Days Gone. Плановете за Days Gone 2 са били на масата. И макар първата игра да се оказала печеливша, то мнението на критиката, което било негативно, и нуждата от значително време за разработката ѝ, кара Sony да откаже на Sony Bend. Компанията решава да раздели студиото, разпределяйки разработчиците към други техни проекти, което на свой ред води до това, че важни хора от Bend вземат решението да напуснат Sony. Самата новина за нереализран Days Gone се потвърди тези дни от бившия директор на Sony Bend.

По време на лайвстрийм със създателя на God of War Дейвид Джафе, бившият директор на Bend Джеф Рос потвърди информацията на Шрайър, като споделя, че е имало етап, в който е работил по идеята за Days Gne 2, но поради подписано от него NDA (non-disclosure agreement) за неразпространение, не може да каже дали е бил отменен проекта. Той разкрива и конкретни планове от тази неосъществена втора част от играта. Като например това, че играта е щяла да има съществен онлайн режим. Играещите щели да споделят един общ свят, щели са да могат да строят своите бази, както и да събират свои собствени екипи. Едно от нещата, които все пак Рос разкрива по отношение на Sony е че това, което компанията е виждала като недостатъчно добри продажби на първата игра е изиграло своята роля в решението на Sony. Рос напусна студиото заедно с творческия директор на Bemd Джон Гарвин през декември миналата година.

И още нещо, което е любопитно. Изглежда, че след публикуването на своя материал, Шрайър е получил неособено ласкави отзиви в социалните мрежи, което го провокира вчера да публикува своята гледна точка за част от геймърската общност, известна с вечно гневното си настроение и неоправдано агресивно поведение.

„Едно от най-неприятните неща при отразяване на света на видеоигрите е начина, по който геймърите подскачат при всяка новина, която не харесват – от отлаганията на No Man’s Sky до работните условия в любимите им студиа. Независимо от тях, Days Gone 2 е бил отхвърлен и не се разработва от Sony Bend“, пише Шрайър.

0 0 гласа
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари