Запознайте се със Steam Labs и „Интерактивните препоръки“

0
205

Почти осем години след като Google спря програмата си за тестване на експериментални функции – Google Labs, Valve на свой ред ще се пробват за своята платформа Steam. Steam Labs ще представи някои от „дузините експерименти свързани с откриваемостта, видео, машинно обучение и много други“, които Valve създават за магазина си. Засега има три неща за пробване – „Микротрейлъри“, „Интерактивни препоръки“ и „Автоматично шоу“. И докато първите две наистина са полезни, не са от най-свежите идеи. А третото е просто половинчасов машинно генериран миш маш. Можете да разгледате страницата на Labs от тук.

Микротрейлъри

Първата експериментална услуга на Steam са Микротрейлърите, кръстени и базирани на Twitter бота на Иширо Ламбе „Steam трейлъри в 6 секунди“. Машинно-създадени съкратени трейлъри, които вземат няколко кадъра от голямото промоционално видео и приведени в 6-секундно клипче, подходящо за Twitter. Тук малко се експериментира с формулата, като се показват потенциално тематични „редове“ с паралелни микро трейлъри или по-детайлни 2х2 блокове от единична игра.

Интерактивни препоръки

Според нас, това е най-добрата от трите нови функции. Новата експериментална функция наречена „Интерактивни препоръки“ се предполага, че когато е завършена ще дава по-добри предложения за нови игри на потребителите. Вместо да разчита на етикети, системата е построена на „модел на невронна мрежа“ базиран на вашата история на игране и „друга очебийна информация“. Системата обновява препоръките си в реално време според регулируеми настройки за възраст на играта и „популярност“, за да можете да настройвате предложенията ѝ в движение.

„Ние тренираме модела на информация от милиони Steam потребители и милиарди игрови сесии, които ни дават надеждни резултати, които улавят нюансите на различните модели на игри и покриват каталога ни. Моделът е параметризиран, така че да може да ограничава резултатите си до игри, пуснати в определена времева рамка и може да бъде настройван да предпочита игри с висока или ниска популярност“ обясни Valve в блог пост.

„Тези параметри са показани на потребителя, като по този начин ви позволяват да избирате дали да виждате само скорошни резултати в резултатите или да се върнете към игри, които са излезли преди 10 години. По подобен начин можете да избирате дали искате да виждате популярни хитове или неоткрити заглавия от каталога. Независимо от настройките по плъзгачите, резултатите винаги ще са персонализирани и релевантни към индивидуалния потребител.“

Интересното тук е, че Valve не дава на модела особена информация за игрите, а вместо това оставя машината да научи за тях по време на първоначалния тренировъчен процес. Това включва неща като етикети и оценки от ревюта. Потребителите могат да филтрират предложенията си чрез етикети, но те не влияят върху работата на модела.

„Всъщност, единствената информация за играта, която е специално въведена в процеса е датата на публикуване, за да ни позволи да посочваме времева рамка за плъзгача с „дата на публикуване“ написа Valve.

Крайният резултат е страница, която се различава значително в зависимост от това как я настроиш. Ако дръпна плъзгача само към „популярни“ игри от последната година, топ 3 в предложенията ми са Ring of Elysium, Realm Royale и Yu-Gi-Oh! Duel Links. Ако дръпна плъзгача за годините към другия край (който достига до 10 години), топ 3 се променят на Left 4 Dead 2, Brawlhalla и Euro Truck Simulator 2.

Ако преместя плъзгача на популярността към „нишови“, получавам по-неизвестни заглавия като Ruzh Delta Z, Orborun и Into the War.

Valve каза, че едно от големите предимства на тази система е, че елиминира инициативата на разработчиците и издателствата да се опитват да оптимизират игрите си за „Алгоритъма“, на който разчитат обикновените търсещи алгоритми.

„Създадохме модела така, че да се захранва от това, което правят играчите, а не от външни елементи като етикети и ревюта“ написа Valve „Най-добрият начин за един разработчик да оптимизира за този модел е да направи игра, която хората биха искали да играят. Въпреки че е важно да предложиш на потребителите полезна информация за играта си на страницата ѝ в магазина, не трябва да се тревожиш за това, дали етикети или друга подобна информация ще се отрази на това как модела за препоръки вижда играта ти.“

Засега Valve държи Интерактивните препоръки разделно от съществуващия си модел за препоръки, който ще ѝ позволи да тества системата, да събере информация за ползването ѝ и да тренира машината без да досажда на хората, които не обичат да им се мешат в работите. Ако се окаже успешна (което най-вероятно ще стане), ще бъде употребявана по-широко, но Valve обеща, че първо ще предупреди преди да я вкара в употреба.

„Ние виждаме интерактивните препоръки като един елемент на откриването сред много други и нямаме търпение да предложим още начини, по които потребителите да се свързват с интересно съдържание и разработчиците.“ написа Valve. Тук можете да намерите група за дискусии за интерактивните препоръки.

Автоматично шоу

Накрая е Автоматичното шоу, половин час от слабо свързани микротрейлъри, които се пускат един след друг и с бутон, който ви отвежда към съответната страница в магазина. Робот го е създало. Робот, който не познава вас или желанията ви. Той знае само какво е модерно. Видеоигрите са модерни. Ще гледате видео игри. По-ранните версии са имали и автоматичен роботски глас, който обявявал заглавието на всяка игра. За щастие са решили да го премахнат във финалната версия. За кого е това? Не знаем.

Това е потенциален поглед към бъдещето на Steam. Вероятно тези микротрейлъри ще участват в бъдещия редизайн на библиотеката? Със сигурност ще е по-добро от боксовите изображения, които разработчиците още не са обновили. Как работят новите функции за вас?

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за