Историята на играта, изкачила класациите в Steam… чрез ботове

0
303

Ако се загледате в списъците на Steam за игри с най-много играчи, вероятно ще видите обичайните заподозрени – PUBG, CS:GO, Fallout 4 или GTA V. На ръба на топ 10 обаче се е наредило никому известно заглавие Geneshift, изкачило се на върха благодарение на усърдната работа на само един програмист… и армия от ботове.

Интересното е, че софтуерните роботи дори не са собственост на създателя на играта Бен Джонсън. Вместо това те се ползват от хора, които събират карти за размяна и печелят от това истински пари в Steam пазара. Тези карти за размяна причиняват много проблеми, които Valve се опита да предотврати. Фактите обаче са, че и компанията също печели от тях, затова те се ползват и до момента.

Вниманието на ботовете се насочи към Geneshift след 16-ти декември миналата година, когато Джонсън обяви в Reddit, че пуска играта да се вземе безплатно в рамките на 24 часа. Статусът му получи около 67 хиляди одобрителни вота. Идеята на Джонсън да привлече фенове пое по неочакван път – повече от 200 хиляди бота „закупиха“ играта и се включиха в бизнеса с разменяне на Steam карти. За една нощ броят на „играчите“ в Geneshift се промени от около десетима до 213 183. Това учуди много програмиста:

Това някак си постави Geneshift в топ 10 на най-играните игри в Steam… НА СВЕТА! Смешното е, че това не са истински играчи, но като за единствен разработчик това ме разби.“

Накрая, разбира се, гейм студиото Geneshift излезе от голямата класация, давайки мястото си на компанията For Honor. След 14-ти януари тази година, когато картите за размяна отново бяха активирани, ботовете се завърнаха, но този път наброяваха около 100 хиляди. За момента Джонсън няма проблем с това, но все пак той се тревожи, че тяхната активност ще обърка алгоритъма на Steam:

Алгоритъмът на Steam препоръчва игри на базата на фактори като рейтинг, връщане на парите и средно време на игра. Много ме притеснява последният, тъй като сега средното време на игра е заключено на точно 5,1 часа, за колкото ботовете се включваха в Geneshift. Не мога да преценя дали това ще ми помогне или не„.

Засега Бен Джонсън не може да направи нищо повече, но определено случаят е спомогнал играта му да добие популярност и при някои истински играчи. Пък и според него случката се харесала на приятелите му: „Нашествието на ботове ме награди със забавна история за в кръчмата. Мога шеговито да заявявам, че съм имал повече играчи на играта ми от PUBG… дори и само за малко„.

0 0 гласа
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари