Първата игра, направена чрез фотограметрия

0
20

Фотограметрията е технология за определяне на размерите, формата, положението и други геометрични свойства на обектите чрез няколко фотографски изображения, заснети от различни ракурси. Фотограметрията се използва предимно за геодезически цели и се занимава с превръщането на фотографските снимки в планове и карти.

Фотограметрията се използва в геологията, топографията и при археологичните разкопки. През последните една-две години започна използването й в киноиндустрията, а сега с помощта на тази техника се създава компютърна игра.



Това е триизмерната приключенска игра Rustclad, работата по която е започната преди девет месеца. Горният демонстрационен клип показва как се използва фотограметрията за конструиране на игровия свят чрез създаване на 3D модели от ръчно направени макети.

Разработчиците не споменават какъв точно софтуер е използван, но програмно осигуряване за работа с фотограметрия има много. Като пример можем да посочим безплатните ARC3D, Hypr3D, StereoScan, My3DScanner, PHOV и WebDLT, но има и софтуер за хиляди долари.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

  Абонирай се  
Извести ме за