В последните седмици се зароди един сякаш излишен спор в света на гейминга, а именно за жизнеността на сингъл заглавията и тяхното бъдеще. Дискусията бе предизвикана по повод на безцеремонното прекратяване на ролева игра от света на „Междузвездни войни“ от страна на Electronic Arts. Работата по сценария беше възложена на Ейми Хенинг, ветеран в индустрията, чието име се свързва с едно друго емблематично сингъл преживяване: Uncharted. Съвсем очаквано комбинацията Хенинг – „Междузвездни войни“ провокира интерес и очакване от страна на феновете на света на „войните“. Но явно ЕА не мислеха, че това ще проработи, което беше и повод за закриването на Visceral и края на неродения проект.

Последва дискусия в Интернет относно настоящето и бъдещето на гейминга. Студиата и големите издатели не се задоволяват със „стандарта $59.99“ и търсят все по-често допълнителна монетизация. Разбира се, че ако няма търсене, няма да има и предлагане. Какво предстои за гейминга? Идва ли края на сингъл приключенията. Няма такова нещо. В това е убеден шефът на Rebellion, известни със снайперисткия шутър Sniper Elite. Според Джейсън Кингсли, сингъл заглавията не само не са мъртви, но и не са се запътили към края си, просто статуквото в момента диктува друго.

„Мисля, че има неща, които се случват в индустрията на нейния връх и смятам, че всички ние – геймъри, потребители и професионалисти – трябва да погледнем натам и да видим какво се случва. Нужно е да потърсим обратната връзка. Искам хората да се радват на моите игри, да се консумират, да стават повод за дискусии, преигравани“, обяснява Кингсли за Metro GameCentral. „Малко съм притеснен от това как възприема ключовата ни общност всичко това около следпазарната монетизация с кутиите с плячка. Много хора ги харесват, много хора се преструват, че не ги харесват, но вие като журналист знаете, че това, което хората говорят и това, което правят, често се различава. Смятам също така че игрите представляват ключов компонент от обществото ни и е важно мястото, което заемаме ние (в Rebellion), което е сингълплейър екшън преживяване, задвижвано от историята си с мултиплейър елементи. Не искам да видя тези игри един ден да се превръщат в изцяло мултиплейърни заглавия/ Искаме хората да предприемат приключения в игрите ни, да изпитват забава“.

„Сингълплейърът не е мъртъв. Смятам, че това, което се опитват да направят е да намерят начин да изкарат повече пари от хората, които пък от своя страна, искат да им дават повече пари. И мисля, че темата доминира в новините малко повече от нужното, но съм абсолютно убеден, че тези хора няма да изоставят напълно сингъл пазара.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за