Анонсирана през 2015, Death Stranding извървя дълъг път до реализацията си, но ето я и нея. Играта излезе официално за PlayStation 4, очаква се през следващата година да я видим и за Windows. Тя обаче се прие със смесени чувства от немалко геймъри, а също и от медиите. Това няма как да се харесва на нейния създател Хидео Коджима, който явно много иска геймърите по света да разберат и заобичат Death Stranding. Той говори за това скоро след появата ѝ, направи го и съвсем наскоро, като този път си има и цел: американските потребители. Според Коджима-сан, критиците на играта в САЩ по-трудно разбират Death Stranding от хора от останалите точки по света.

Video Games Cgronicle (VGC) привеждат за сравнение сайта на Metacritic, където играта получава metascore от 83 и по-скоро смесена потребителска оценка от 6.8. В интервю за италианското издание TGCom24, Коджима изказа наскоро предположение, че американските медии са се отнесли с по-голяма критичност към последната му игра, заради неособено високите оценки, поставени от три от големите гейм издания отвъд Атлантика: IGN, GameInformer и USGamer. За разлика от Европа и Япония, където Death Stranding получава това, което той нарича „вълнуващи оценки“.

„Може би това е игра, която е трудно да се разбере от определен тип критици или публика. Американците са големи фенове на FPS игрите, а Death Stranding не е такъв тип игра, тя „лети“ доста по-нависоко“, споделя Коджима. „Винаги се опитвам да създавам нови неща и дискусиите и споровете са ОК, но трябва да се каже, че французите или италианците имат различна артистична чувственост, която им позволява да оценят този тип особено оригинални продукти“.

VGC решават да погледнат по-отблизо ситуацията и се оказва, че някои от най-големите неамерикански гейм медии въобще не са толкова развълнувани от Death Stranding: VG247 (3/5), Digital Spy (3/5), Ausgamers (6/10) и самите VGC (3/5), а оценката IGN’s 6.8 е поставена не от американския, а от австралийския офис на студиото. За разлика от тях, американски издания, като Gamespot, Washington Post и EGM поставят девет от десет оценка на играта.

Коджима говори за смесените реакции от играта и по-рано този месец, когато в интервю за PlayStation Access обясни, че това е нормално, когато се опитваш да направиш нещо ново – независимо дали става дума за кино или видеоигри. „Ако хората се сблъскат с нещо, което не са пробвали преди, това може да се окаже предизвикателство за тях. Именно това се случи и с мен, когато създадох първата си стелт игра. Но се надявам, че с подкрепата на феновете, която получавам, този позитивизъм ще се разпространи. И след или десет години, хората ще се обърнат назад и ще приемат Death Stranding като нов стандарт. Тогава ще се опитам отново да създам нещо ново“, обяснява Коджима.

9
ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
7 Коментари
2 Отговори на коментарите
0 Последователи
 
Коментарът с най-много реакции
Най-горещият коментар
  Абонирай се  
нови стари оценка
Извести ме за
бог
бог

Изкуството не се определя от пазара….и е непреходно….виж масовите “хитове” пазарЯ ги изхожда,медийките ги глазират,глупачетата пазаруват….

Agentpat™
Agentpat™

Бих казал, че американците (поне този път) много добре са разбрали новата му игра. Истината е, че това е една малко различна и малко странна игра, която ще се хареса на доста по-малко хора, отколкото му се иска на Коджима сан.
Добре, че Konami му забраниха да изяви „гения“ си, върху Silent Hill.

Даниел
Даниел

Лично аз ще я подмина ,до сега видяното от към „стелт“ с фризер на гърба едва ли ще се разбере и хареса не само на американското общество 🙂

pedro
pedro

Играта е уникално добра, но далеч не е за всеки геймър. В нея няма състезателния характер на масовите игри популярни в момента. Освен това е доста интровертна. Изобщо не е проблемът дали носиш фризер на гърба, биеш дяволи или стреляш по бездомни кучета. Дори колкото по-дебилно и абсурдно е действието в играта толкова повече забавлява, защото всичко нормално вече е омръзнало. Обаче, това, че няма състезание между хората автоматично отрязва половината геймъри, особено феновете на 3д шутърите, ммота и Battle Royale. Относно ревютата по медиите, голяма част от писачите там са си дебили. Иначе гледам стриймват разни пичове играта и… Виж още »

TNT
TNT

тоз пък… има една единствена игра за PS4 и тя се нарича Horyzon Zero Dawn, тази игра е невероятна а не някакво нарокоманско произведение (Deatsh Stranding) където дори няма напрежение а през цялото време се разхождаш насам – натам и носиш някакви пратки.

Quantum
Quantum

Като цяло инициирането на квантовото превъзходство (не само в игрите), трудно се възприема от мнозинството. И няма как да е иначе, след като откакто свят светува, житейските аспекти са обвити във фобиозни суеверни легенди и всевъзможни масмедийни пердета.

МЕН
МЕН

“Дaли пъĸ Koджимa-caн нe cи вĸapвa aвтoгoл, гoвopeйĸи зa нaй-гoлeмия пaзap, нa ĸoйтo ce пoявявa игpaтa мy? Cлeд пoдoбнa peплиĸa, aĸo бяx aмepиĸaнeц oпpeдeлeнo нямaшe дa cи зaĸyпя игpaтa. A виe?“………………..това ли измисли…..и ми се водиш „журналист“……..

Agentpat™
Agentpat™

Аз се чудя, от кога американския гейм-пазар, стана по-голям от китайския и азиатския, в частност?

pedro
pedro

Днес гледам в Технополиса брандиран PS4Pro на скромната цена 990 лв. с гадно-жълт полупрозрачен джойстик (уж наподобяващ контейнера на бебето), но иначе самата конзола е добра с бял корпус + як графит на него. Ама същия PS4 стандартен + друга игра струва с 200 лв. по-малко. Ся малко прекаляват ми се струва. Поне 2 джойстика да имаше и да не бяха такива ужасни.