Тези разработчици обучиха ИИ да прави игри и изкараха 50 хиляди долара печалба

3
893

Тази година конференцията на разработчиците на видеоигри (GDC) отвори вратите си за двама амбициозни програмисти, разполагащи с най-откачената научнофантастична история. От тяхна страна те не са направили никаква видеоигра. Вместо това са оставили цялата работа в ръцете на роботи. Задачата им е била да произведат голям брой процедурни „казино“ игри за смартфони. Резултатът е печалба от 50 хиляди долара в рамките на няколко години, припечелена от множество еднакви безполезни игри. Сега същите разработчици разказват своята история на GDC, защото, изглежда, не е задължително да се вслушвате с думите на геймърите, да търсите подходящи издатели и критици, за да направите печеливша игра. Можете да пренебрегнете всичко това и да се надявате на чудо (каквото явно се е случило).

През 2013-та година тези двама програмисти усилено са се опитвали да преуспеят в сферата на игрите за персонални компютри. Алекс Шварц е работел върху заглавието Jack Lumber, а Зиба Скот е разработил своята идея за пъзел игра Girls Like Robots. И двете игри функционираха на принципа „плати веднъж, играй винаги“, без микротранзакции. И двете получиха престижни награди, положителни реакции от критиците и внимание от издателите. Приходите обаче били оскъдни. Преценявайки своето положение, двамата разработчици обърнаха погледа си към пазарите на iOS и Google Play. В този момент забелязват, че топ категориите са заети от „безплатни, подобни видеоигри и като цяло пълни боклуци“. Това ги довело до заключението „Можем да се справим и по-добре… да се справяме по-зле!“.

Тогава на Global Game Jam събитието на следващата година Шварц и Скот сформират екип, за да „се състезават до край“ в областта на мобилните игри. Тогава са направили и първата си инвестиция за голямата схема – $15 за Unity асет на казино слот машина. През останалите дни от събитието те разработват система, генерираща автоматично текстури за 3D модела, който да изглежда „достатъчно автентичен“, за да може да влезе в игра за смартфони. Шварц коментира:

„Нека да персонализираме машините, както правят компаниите. Те правят тематични слотове. Какъв е минимумът неща, характеризиращи една слот машина? Ще сменим заглавието. Ще сменим изображението на макарата, за да е в тон с темата. Например, машина с делфини – джакпотът се печели с няколко делфина подред, специалната икона. А фонът ще бъдат въртящи се изображения на делфини“.

Листът с потенциални заглавия за „игрите“ е бил ръчно съчинен от програмистите. След това втората стъпка била намирането на винаги различна музика. Шварц е установил, че е достатъчно да се изпълнява една тъпа песничка, след това да се ползва гласът от Google Translate, който да приветства играча, когато е ударил джакпота. Накрая Шварц и Скот са създали Unity скрипт, който с натискането на един-единствен бутон генерира стотици „различни“ мобилни игри. Единственият проблем е била Google търсачката на изображения, имаща лимит за изтеглени публични снимки. Шварц обясни:

„Намерихме смисъл в използването на Bing. Търсенето на изображения там е много по-свободно. Не че искам да им правя лоша реклама, но компанията вече си има репутация като второкласна…“.

Така е бил приготвен целият модел за автоматизиране на процеса на създаване на игри с помощта на Microsoft Bing.

Следващата стъпка е дори един етап по-нататък в опита двамата разработчици да вложат колкото се може по-малко работа. За целта те автоматизирват дори процеса на качване на приложенията в електронните каталози. Това било особено лесно за Google Play магазина, тогава изключително небрежно отнасящ се към въвежданата медия. За целта е написан скрипт посредством софтуера Selenium, симулиращ човешка дейност в един интернет браузър.

С това процесът бил завършен. За няколко часа се създавала игра, която след това се въвеждала в магазина от изкуствен интелект, който умело лъжел услугата, че натиска всички чеклисти, избира всички страни, съгласява се на условията. Почти като човек. Накрая софтуерът самостоятелно качвал играта в Google Play. Шварц и Скот са използвали мрежата за реклами Playhaven, за да монетизират всяка една фалшива игра. Но истината е, че те никога не са очаквали хората да изтеглят тези апликации, още по-малко да кликват по рекламите. Тогава разработчиците оставили автоматизираната система на произвола на съдбата. След четири месеца с изненада установили, че правят по 211 долара дневно. И дори са получавали положителни ревюта от потребители (с изключение на един, според който 3D Bowling играта нямала нищо общо с боулинг).

Удивени от положителния резултат, двата мозъка разработили нова схема за генериране на имена. Всяко следващо приложение имало характеристичното заглавие „3D + прилагателно + име на животно, страна + думата free“. Така са били издадени над 1500 игри в Google Play, отличаващи се уникални имена като Face Pain Slots, 3D Mild Dogwood Slots или 3D Inexperienced Great Horned Owl Slots (последното дори е превърнато в тениска).

Но реалността достигна екипа. Новите условия на Google доведоха до изтриването на голяма част от игрите в каталога. Плюс това компанията започнала редовно да променя електронния интерфейс за издаване. Промяната на текст бокса дори и с един пиксел напълно обърква работата на Selenium бота. В един момент компанията Playhaven прекратила договора си за доставяне на реклами. Причината била „ужасните потребители“, които кликвали по рекламите, но не купували нищо.

Пет години по-късно целият експеримент е напълно спрян и няма повече такива игри в интернет. Шварц и Скот обаче го оценяват като шега, служеща за урок на големите компании. Защото магазините са били модифицирани, за да се борят именно срещу такива измами. Шварц заключи по време на GDC:

„Целият проект беше просто една забавна идея. Ние разбихме пазара на игри, който през 2013-та разби нашите сърца. Смяхме се през цялото време. Честно казано, въобще не ми дреме за слот машините. Ние ги преживяхме. Ако има един бизнес урок който да получите от нас, той е: задоволете любопитството си, дайте шанс на своята откачена идея. Но дори ако тя проработи, бъдете готови да я изоставите, защото само опитът може да ви направи щастливи, не и резултатът“.

3
ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
3 Коментари
0 Отговори на коментарите
3 Последователи
 
Коментарът с най-много реакции
Най-горещият коментар
  Абонирай се  
нови стари оценка
Извести ме за
Палустиниец
Палустиниец

В този сайт започнаха да използват детски заглавия лишени от всякаква форма на интелигентност…

Гелето
Гелето

Какво по-голямо доказателство, че масата мобилни потребители са тотално куку

Изкуствено заглавиеи
Изкуствено заглавиеи

Трябва да се прави разлика между ИИ и автоматизация. Гръмките заглавия не помагат всички да бъдем по-близо до истината, а напротив.