Фил Спенсър е уверен в бъдещето на конзолите

0
18

След представянето на програмата за съвместимостта за Xbox One и Windows 10 излизането на няколко игри едновременно за двете платформи, мнозина се запитаха дали Microsoft не се отказва от дългогодишната си битка със Sony на конзолното поле. Наскоро представеният Xbox One Scorpio доказва, че компанията няма и каквото и да е намерение да изоставя почитателите на конзолния гейминг. Потвърждение за това намираме и в думите на Фил Спенсър, шеф на Xbox звеното, дадени в интервю за Gamasutra.

„Твърдо вярвам в конзолите. И в това какво е значението на това устройство в дома ми, под телевизора ми. Имам предвид, че когато се впиша с контролера и видя възможностите му за захранване, за автоматично обновяване… устройството прилича по-скоро на цифровия ми приемник, отколкото на лаптопа ми. И не казвам, че едното устройство е по-добро от другото, но именно това пространство на конзолата – просто го включваш и вече е готово, и си има своя функционалност да прави най-добре едно и то е да играеш игри. Да, хората могат и други неща да правят на него, но това му е функцията. И убедено вярвам в това“, обяснява той.

Спенсър разбива и още един мит – за живота на конзолните поколения. Макар и Xbox 360 и PlayStation 3 да се радваха на жизненост в продължение на цели осем години, животът на PS4 и Xbox One изглежда кратък с появата на PS4 Pro и Xbox One S. Означава ли това рязко съкращаване на жизнения цикъл на конзолите? Спенсър не гледа на нещата по този начин.

„Възможно е даже конзолните генерации да се забавят. Защото не желая да представя изкуствено една конзола, която не предлага нещо, което те кара да я закупиш, нещо, което да я отличава от това, което вече е на пазара“, убеден е той.

Спенсър обяснява и защо не смята, че конзолните генерации приключват по-рано живота си, като именно заради това е и появата на Scorpio. „От гледната точка на разработчици, трябва да мислим за хардуера си, като предназначен за няколко поколения. Така е, защото си казахме: „ОК, ще имаме игри, които ще се разпрострат на много поколения (два от примерите, които дава са GTA V и Destiny – б.а.)“ и нашата софтуерна платформа трябва да обслужва нуждата на разработчиците да предлагат нещо ново на един непрестанен поток от потребители“

ДОБАВИ КОМЕНТАР

  Абонирай се  
Извести ме за