Не са парите проблема.

Шефът на Xbox звеното може да е човекът, извел Microsoft до изключителни успехи на полето на гейминга. И разбира се става дума за нещо много по-голямо от конзолни ексклузиви, съперничества и подобни. Фил Спенсър декларира още преди две години огромните амбиции, които компанията има за пазара на видеоигри. По това време сякаш мнозина си мислеха, че става дума просто за PR говорене, но тази година се разбра, че в Редмънд са сериозни.

Компанията анонсира по време на Е3 придобиването на цели пет студиа за разработка на видеоигри, всяко, от които отличило се със стойностен продукт в последни време. Заедно с това под шапката на Microsoft минаха inXile и Obsidian. Компанията сформира и гейм студио, което да се фокусира над игровата разработка на ААА заглавия. Появи се и абонаментната услуга Xbox Game Pass, която впоследствие се разбра, че ще обхване и PC потребителите. Каква ще е следващата стъпка на компанията? Настойчиви слухове в последните месеци говориха за това, че Microsoft мисли да придобие голяма компания като ЕА. Няма такова нещо. Опровержението на този слух дойде лично от Спенсър, който беше гост на конференцията Barclays 2018 Global Technology, Media and Telecommunications. Вероятно, Microsoft не биха имали проблем да извадят някой и друг милиард за закупуването на Electronic Arts, но стратегията на компанията тук е съвсем различна.

„Ако се вгледате в студиата, които придобихме, ще забележите, че ние се фокусираме над творчески екипи, които могат да помогнат да изградим много интересни неща, за да помогнем за растежа на Game Pass и за този на платформите ни. Ние не се интересуваме толкова от мениджърски екипи, инфраструктура и неща, с които разполагаме в нашата организация. И може да погледнете хронологията. Добавихме седем студиа за шест месеца, и ако се вгледате добре, мисля, че ще видите връзката“, обяснява Спенсър. „Но по-важното е, че творческите екипи, които избираме са такива, които знаем, че можем да интегрираме в инфраструктурата на Microsoft, в Xbox инфраструктурата, за да помогнем на тези екипи да успеят с едно по-солидно финансиране и с установени цели, които са концентрирани около Game Pass, с който да достигнем геймърите навсякъде. И на нас не ни се налага да плащаме за някои от нещата, за които плащат големите издатели, понеже вероятно вече разполагаме с тях“, допълва той.

Е, по този начин Спенсър отговаря всъщност не на един, а на два въпроса, като вторият звучи по-важно: каква им е целта с всички тези студиа. Xbox Game Pass, явно. Явно наистина амбициите на компанията са си съвсем сериозни. Точно такива, каквито подхождат на компания от ранга на Microsoft.

1
ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
1 Коментари
0 Отговори на коментарите
1 Последователи
 
Коментарът с най-много реакции
Най-горещият коментар
1 Автори на коментарите
nababatihvurchiloto Автори на последните коментари
  Абонирай се  
нови стари оценка
Извести ме за
nababatihvurchiloto
nababatihvurchiloto

Когато дори и Майкрософт те смятат за корпоративен, гнусен боклук..