Шефът на Avalanche критикува DRM защитите

0
12

Основателят на Avalanche Studios Christofer Sundberg не е голям фен на DRM защитите за PC и според него, ако една компания реши да включи DRM към играта си, трябва да намери и начин да облагоделтества играчите. В интервю за EDGE Sundberg споделя, че пиратството наистина е проблем, но според него има много по-добри начини за разрешаването му и задължаването да се играе само онлайн не е един от тях.

Ако студията постоянно трябва да защитават DRM, то тогава е ясно, че в него има нещо лошо. Като разработчик никога няма да успееш да спечелиш доверието на играчите, ако постоянно им натякваш колко струва разработката на продукта ти и как не искаш да изгубиш никакви пари от продажбите.“

„Аз въобще не харесвам DRM защити, основно защото те не доставят нищо на играчите. Ако вместо това продължително даваш награди на играчите за това, че остават онлайн и ги награждаваш за факта, че са закупили играта ти, резултатът ще бъде много по-различен.“

Моето решение на проблема е да започнем да създаваме игри за PC играчите и да ги награждаваме, когато те се присъединяват към онлайн обществото и допринасят към него. Това е по-добро решение, отколкото да ги задължаваме да бъдат винаги онлайн. Ако постоянно казваш на играча, че неговото мнение те интересува и че си благодарен за инвестицията му, ще намалиш пиратските копия.“

По думи на Sundberg решението да се включи DRM е предимно на разпространителя, особено ако той държи правата над дадената интелектуална собственост. Неговата компания обаче „ще потъне, крещейки преди нещо подобно да се случи“ с някоя от техните игри.

В момента студиото работи над Renegade Ops, която ще се появи в средата на този месец за PC, PS3 и Xbox 360.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за