На пръв поглед Dying: 1983 на NEKCOM изглежда като любимите, олдскул хоръри със загадки, които мнозина толкова много обичат, но авторите на играта имат амбициите тя да не е нещо повече от това. Макар че и да си е точно това, което изглежда май няма лошо, нали? Наскоро представител на студиото говори пред GamingBolt за играта, която е част от поредицата на NEKCOM Dying. Луо Сянги, творчески директор на Dying: 1983 говори пред медията за сюжета, някои от основните механики в играта и причината за временния ексклузивитет на Dying: 1983 за новата конзола на Sony.

Сянги посочва избира за отправна точка при разкриването на сюжета на играта любопитен проект – SCP Foundation, едни от най-иновативните краудсорсинг проекти на 4chan и Интернет, превърнал се през годините в истински феномен.

„Стилът на играта е сходен с този на SCP Foundation по отношение на това, че имате една измислена среда, но вкарваме в нея и научни принципи. И макар и да не мога да разкрия повече на този етап, то мога да ви кажа поне едно от важните неща предварително. Светът, който хората възприемат чрез своите пет сетива се нарича „Възприетият свят“. А светът, който съществува в действителност и не може да бъде възприет от хората напълно се нарича „Реалния свят“, обяснява Сянги. Самите хора, допълва той, са ограничени във възприятията си поради своите тела, но има научен институт, който е посветен над разширяването на възприемателните способности на хората, така че възможностите им да бъдат разширени. „Когато някои възприятия биват блокирани, останалите сетива се засилват. Почти всички древни религии имат описания и писмени доказателства, свързани с това, че скъсването със зависимостта от сетивата на тялото ти дава знанието за един по-широк свят“, продължава Сянги.

Засилването на сетивата обаче е процес, който освен, че отнема време и е опасен за опитния обект. От въпросния институт са разработили специално отвара, чрез която сетивата могат да бъдат разширени по-бързо посредством стимулация на мозъка. Но понякога опитните обекти умират от свръхстимулация на мозъка. В играта, вашият герой ще може да се възползва от силата на тази специална отвара, с което да засили сетивата си и да решава загадките.

Основен фокус в Dying: 1983 ще е поставен над загадките, а не над хорър елемента. Ще има и комбат механики и врагове и други опасности, но поради това, че главният герой не е добър в боя, то той ще трябва да се опита да преодолее заплахите по други начини освен пряката конфронтация. Що се отнася до самите загадки, то както посочва Сянги, те ще са с повишена трудност. Но ако вземете, че зациклите над някоя от тях, а искате по-бързо да продължите напред, спокойно. Ще може да отделяте монети от игровата валута, за да получите достъп до т.нар. „таен файл“, който ще ви даде насоки за решаването на загадката. И разбира се, тези монети не се купуват с реални пари. Сянги подчертава изрично последното – което, за съжаление, днес е нужно явно да се уточнява. Продължителността на играта ще е около 12-15 часа, но разбира се, че ако сте от тези, които обичат да задълбават в подробности, това време ще се увеличи.

Dying: 1983 е проектирана като игра за новото поколение и в този смисъл, тя ще предложи едно реално next-gen преживяване – особено на PlayStation 5 – обяснява Сянгу. Играта получава временен екслузивитет за конзолата, след което ще се появи и в Steam. От DualSense контролера, до мощния хардуер и SSD диска, 3D аудиото, новият графичен процесор, всичко това ще бъде използвано в максимална степен. Играта все още няма дата на излизане.

3 1 глас
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари