fbpx
0.2 C
София

Giant Spacekat няма да имат поява в шоурума на PAX East, заради своята сигурност

Най-четени

Методи Дамянов
Методи Дамяновhttps://www.kaldata.com/
В "Калдата" от 2012г. насам. С интереси в сферата на информационната и интернет сигурност, дисруптивните технологии (IoT, AI, облак), видеоигрите с душа и послание и интернет свободата. Фен на Кен Ливайн, Ричард Столман и Джон Пери Барлоу.

Giant Spacekat официално се отказаха от появата си в шоурума на геймърското изложение PAX East, което ще се проведе в началото на март.

Студиото е основано от Аманда Уорнър и Бриана Ву. За Ву сме ви разказвали и преди в Kaldata. Младата жена е един от хората в гейм индустрията, подложени на сериозен тормоз от интернет тролове в последната година. Сред формите на агресия, насочени към нея и семейството й се включват чести обиди (в това число и на сексуална основа) и смъртни заплахи в онлайн пространството, публикуването на физическия й адрес в Мрежата, телефонни заплахи.

„С увеличаването на заплахите, насочени към Ву и семейството й, Giant Spacekat взеха решението да дадат приоритетно място на своето семейство, служителите на студиото и тяхната безопасност. По-конкретно, ние взехме решението да оттеглим присъствието си от изложбената зала на Pax East 2015, поради страх от това, че в една сериозна тълпа, каквато се очаква да присъства на изложението, безопасността на екипа ни не е гарантирана“, заявяват от студиото в специално издадено съобщение.

„Нужно е да отбележим, че по никакъв начин не искаме да кажем, че екипите по сигурност не ни съдействат в това отношение, нито пък казваме, че PAX е несигурно за посещаване място. Това наше решение е взето от самото студио като предпазна мярка“, се заявява още в съобщението.

Малкото студио е автор на Revolution 60, игра приета добре от геймъри и критика, което е sci-fi приключенско заглавие, в което централната фигура е жена, биеща се в полза на своята страна в конфликт между САЩ и Китай. Говорейки за игри, в които главния герой е жена, е любопитно да се отбележи нещо интересно, което сподели Жан-Максим Морис, шеф на студиото Dontnod, създали игри, като Remember Me и Life is Strange – и двете игри, в които присъства женски главен герой. Морис разказа, че когато е започнал да промотира играта си сред издателите, единственото студио, което е приело да издаде играта в нейния оригинален вид е било SquareEnix – другите студия са искали главният герой да е мъж.

„Винаги е едно и също. Срещаш се с мениджър по продуктовото развитие, човекът приема идеята ти и я отнася към борда на студиото за одобрение. Това, което обикновено се случва е, че той се връща и ти казва: „Обожаваме я (идеята), но има само една подробност…“ Точно така – казват го в пряк текст. Мисля, че това прилича на един всекидневен расизъм – не, че това е най-лошата сексистка забележка, която могат да направят – но го имаме, то е тук, и е доказателство, че този тип на мислене и поведение все още е преобладаващо за индустрията“, сподели по-рано пред медиите Морис.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

0 Коментара
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини