Макар и не нов като идея, облачният стрийминг на видеоигри е все още прохождаща технология, чиито успехи тепърва предстоят. И ако Google сякаш вече признават грешката си да стъпят на това поприще, то един от основните им конкуренти тук – Microsoft – вървят с малки крачки напред без много шум. Подобно на Google (и за разлика от Nvidia да речем), компанията разполага със своя вече изградена облачна инфраструктура, технологията и експертизата. Но Google определено нямат опита и таланта в областта на видеоигрите, каквито имат Microsoft. Що се отнася до идеята за „Netflix за видеоигри“ при споменаването на клауд гейминга, то компанията определено е с едни гърди напред пред конкуренцията с разработени готови абонаментни предложения, като Game Pass. Не е случайно това, че Sony проявиха интерес към партньорство именно с Microsoft тук. И изглежда Microsoft си имат съвсем ясна идея къде отиват. Това разбираме от Джеймс Гъуртцмън, генерален мениджър за „гейм облака“ в Microsoft, който разкрива повече за идеите на компанията тук.

Гуъртцман е бивш изпълнителен директор и основател на PlayFab, компания, която Microsoft придоби преди време и използва активно екипите и идеите им за своите облачни инициативи. Един от акцентите в изявлението на Гуъртцман в интервюто му за GameRant от миналата седмица е убеждението му, че с помощта на облачните технологии, гейм разработчиците ще могат да създават преживявания, които в момента не могат. Клауд технологията, убеден е Гуъртцман, ще помогне, както за по-бързата разработка, така и за дистрибуцията.

„Заложили сме си набор от приоритетни сценарии за индустрията. И макар и не бих да разкривам много, то бих казал, че това са неща, от които индустрията се интересува живо днес – проблемни места, в които имаме желание да окажем своята помощ. Първата точка от списъка ни с пет неща, които сме си поставили за цел е да направим продукцията в облака по-бърза“, споделя Гуъртцман. „Овладели този акт на създаването на съдържание в облака, ще може да се насладите на една много по-плавна дистрибуция. Виждаме го с xCloud. Всичко започна с поставянето на едни Xbox-и в дейта центровете и проследяването на процесите. Днес ние имаме вече много повече опит и е възможно да изградите гейм преживявания, които не биха били възможни без изпълнението им в облака. С игри, в които може да имате множество играещи в една и съща среда, които си взаимодействат по изцяло нови начини“.

„С xCloud ставаше въпрос за поставянето на едни машини Xbox в облак, но в по-общ смисъл говорим за стриймване на пиксели, при което вие управлявате графични процесори в облак и доставяте резултата чрез облака. В началото този процес по стриймването на пиксели ще е по-полезно в неигрови сценарии, като да речем в областта на недвижимите имоти или архитектурата, в които искате да получите свободен достъп до 3D преживявания, но няма нужда да си закупувате хардуер за това. След това ще дойде и реда на гейминга и ще започнете да виждате преживявания, които надхвърлят днешните възможни граници“, допълва той.

1 1 глас
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
1 Коментар
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари