Microsoft спази обещанието си към геймърите и го демонстрира по време на E3.

Неколкократно в последните години, шефът на Xbox, Фил Спенсър, заявяваше, че Microsoft не е забравил геймърите и ще го докаже. Именно това направиха от Редмънд по време на Е3, анонсирайки привличането под своя опека на признати компании от света на видеоигрите.

Става дума за създателите на Forza Horizon, Playground Games, за разработчика на State of Decay, Undead Labs, Compulsion Games (We Happy Few) и най-изненадващата придобивка – Ninja Theory, автори на ексклузивa за Playstation 3 от 2007 Heavenly Sword и Hellblade: Senua’s Sacrifice, миналогодишния хит на студиото, събрал множество награди и похвали. Заедно с това, Microsoft анонсира основаването на Initiative, ново студио, което ще е базирано в Санта Моника. То ще е ръководено от ветерана в индустрията Даръл Галахър, дългогодишен служител на Square Enix, Rockstar, Sony и за последно в Crystal Dynamics, където прекарва десет години от своята кариера.

Вероятно, присъединяването на Ninja Theory към Microsoft е породило страхове у феновете на студиото, но Доминик Матюс, един от шефовете на малката компания, и Тамим Антониадис, главния творчески директор в студиото, разсеяха страховете със специално видеообръщение.

Предполагам си спомняте от публикувани тук преди материали, свързани с Ninja Theory, че хората от студиото нееднократно изтъкваха привилегията на това да са свободни от зависимостта си от издател и независимостта, която получават с това. Според Антониадис, сега, когато вече ще са под закрилата на Microsoft, това няма да се промени – тъкмо напротив – ще даде нужната сила на студиото да създава още по-силни продукти.

„Беше напълно неочаквано за нас, когато се свързаха с нас Microsoft и това не беше нещо, което сме търсили. Независимо от това, те ни питаха за нашите цели и амбиции в качеството ни на студио и как виждаме нещата в средата на един идеален свят. Ние заявихме, че желаем да сме свободни от ААА машината и да правим игри, които се базират на преживяването, а не на монетизацията. Искаме да правим нашите собствени игри, по нашия собствен начин и да не ни се нарежда какво и как да го правим. Но най-важно, желаем да защитаваме нашия екип, нашата култура, както и нашата идентичност, понеже именно това е което ни прави това, което сме“, обяснява той.

Преди четири години Ninja Theory е на ръба на фалита. Това кара мениджмънта на компанията да промени начина, по който функционира студиото и да се насочи към създаването на това, което наричат „инди-ААА“. Този модел е избран и за Hellblade. Играта се оказа не само успех в очите на медии, критика и геймъри, но и страхотен финансов такъв.

„Hellblade беше създаден с малък екип от 20 души и изключително ограничени ресурси“, споделя Матюс на свой ред. „Представете си какво може да постигнем с пълния ни екип от 100 души и подкрепени от Microsoft, фокусирани единствено над визията на Ninja Theory“.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за