Oculus отговориха на ZeniMax

0
30


Присъствието на създателя на Doom Джон Кармак в редиците на Oculus VR накара мнозина геймъри да се размечтаят какво би било да играят култовото кръвожадно приключение с Rift. Това обаче няма да се случи, разбираме от Polygon и вината не е на Палмър Лъки, Кармак или някой от Oculus. Винете за това ZeniMax.

Както ви е известно миналата седмица Zenimax хвърлиха тежко обвинение към Кармак. Човекът дал ни шедьоври като Quake и Doom се оттегли в края на миналата година от id Software – студиото, което създава в началото на 90-те години на миналия век и е понастоящем собственост на Zenimax – за да стане един от Oculus VR. Миналата седмица Zenimax хвърлиха обвинението към Кармак, че заедно със своя талант е отнесъл и интелектуална собственост на новата си месторабота, която според тях не е на Кармак, а тяхна. Кармак от своя страна се появи в Twitter, за да отрече сериозните обвинения, а тази седмица има и развитие на спора и този път атаката идва от Oculus към Zenimax. От студиото споделят, че Zenimax са отказали осигуряването на поддръжка за осъществяването на версия за виртуална реалност за Doom 3 BFG, след като Oculus са отхвърлили предложението на студиото да им предоставят ексклузивен дял в Oculus. И разбира се има и още.

Oculus твърдят, че Кармак е напуснал id, тъй като ZeniMax не са му позволявали да работи над проекти в областта на VR технолгията и са спрели инвестициите в цялата компания. „Разочаровани сме, но не и изненадани от действията на ZeniMax и ще докажем, че твърденията им не са истина“, се заявява в писмо изпратено до медията.

Освен, че отрекоха напълно обвиненията, че код, собственост на ZeniMax е вече собственост на Oculus, от студиото пишат: „Въпреки че пълният изходен код на комплекта за разработчици на шлема е публикуван онлайн, Zenimax не са намерили, каквото и да е доказателство за „открадната“ интелектуална собственост или технология“. Изданието припомня също така материал на Wall Street Journal от миналата седмица в който се заявява, че ZeniMax са започнали да търсят компенсации от Oculus още в средата на 2012 г. Версията на Oculus за това обаче е малко по-различна.

От студиото заявяват, че ZeniMax не са търсили никаква отговорност за кражба на собственост или технология до момента, в който не са се появили Facebook и са придобили Oculus – нещо, което противоречи на казаното от страна на ZeniMax.

ZeniMax не са коментирали пред Polygon твърденията на Oculus, но заявиха миналата седмица, че няма да оставят така нещата и има вероятност да се стигне до съд.

Очаквайте развитие по темата в следващите дни.

0 0 гласа
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари