Компаниите Qualcomm и NetEase съобщиха, че обединяват усилията си за създаването на технология, която ще измени представата на обществото за мобилния гейминг.

Последно време тази област се развива много бързо и ние все по-често виждаме портове на AAA-игри за iOS и Android. Докато преди, това бяха простички версии на игри от преди 20 години, сега много игрови проекти получават мобилни версии само след 1 до 3 години след излизането на оригинала. Но това е само началото.

Не е тайна, че за показване на наистина добра графика са необходими преди всичко две неща: мощен хардуер, който може да се справи със съвременните изисквания и геймърски енджин. С първото условия много добре се справя Qualcomm, който е един от първите производители на подобни технологични решения на пазара. Но досега тази компания така и не успя да направи рязък скок в мобилния гейминг. Но се старае и сега предлага нещо съвсем ново.

Да се спрем на системата-върху-чипа Snapdragon 835 с интегрирания графичен ускорител Adreno 540. Подходът за неговата реализация почти не се е променил от времената на Snapdragon 820: в чиповете непрекъснато се подобряват преди всичко енергийната ефективност и приложните технологии. Компанията успя да създаде най-ефективната система за филтрация на текстурите сред другите мобилни графични ускорители и добави поддръжката на съвременните технологии, като например OpenGL, DirectX и Vulkan. Но геймърските енджини рядко използват тези възможности – в старите игри тяхното използване не е заложено, а нови игри с тяхната поддръжка няма особено много.

Нещо подобно се случи и с представения неотдавна Snapdragon 845, анонсиран миналата седмица. Новите неща в този чип са по-скоро еволюционни, отколкото революционни: обработка на VR изображенията, увеличена мощност, повишена енергийна ефективност. Това е разбираемо – защо да се внедряват напредничави технологии, ако няма да се използват? Остана същият проблем: възможностите на най-новите решения на Qualcomm не се използват пълноценно и те не могат да разкрият пълния си потенциал. Причината е банална: все още няма подходящи геймърски енджини.

Причината е, че повечето от добрите съвременни геймърски енджини още първоначално са проектирани и създадени за десктоп компютри и конзоли. Няма нови решения, разработени от нулата. Програмистите развиват старите еднопоточни алгоритми. В този момент, Qualcomm и NetEase се опитват да променят ситуацията. Специалистите и на двете компании започнаха от нулата създаването на принципно нов многопоточен енджин с явен паралелизъм и най-съвременни API.

Върху този проект се възлагат големи надежди. Съвместната работа на двата гиганта ще доведе до създаването на енджин, който ще използва хардуера на ниско ниво и ще реализира графика на ниво конзолите от минало и сегашно поколение. Еднопоточната работа на процесорите в игрите може да остане в миналото. Засега всичко това изглежда невероятно, но и портът на миналогодишната DOOM за Nintendo Switch изглеждаше като фантастика. Но бе направен и работи перфектно.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за