Rift отблъсква потребители от себе си

3
46


Мини-революцията на виртуалната реалност вече е факт. След повече от 30 години да се създаде работещо VR устройство за пазара и поне още толкова престояло в главите на фантасти и ентусиасти, устройствата за виртуална реалност и съдържанието за тях са тук. Ключът за тази мини-революция беше Палмър Лъки, млад разработчик, който преди три години качи странно изглеждащия си проект в Kickstarter. Невероятният му успех и реализацията на първото работещо устройство, накара компании, като Sony, Google, HTC, Samsung, Razer, Valve и др. да излязат със свои собствени решения тук, а лидерът на социалната онлайн сцена Facebook не се поколеба да отдели сериозни средства за придобиването на компанията на Лъки Oculus VR.

В своеобразната VR надпревара две устройства изпъкват над другите (със забележката, че все още не сме видели проекта на Sony PS VR) – Oculus и Vive на HTC и Valve. Всяко от устройствата си има своите плюсове и минуси, като Vive засега изглежда с едни гърди пред Rift, заради наличието на сензори за прихващане на движението и пространствени детектори, нещо, което се предполага, че и Rift ще има, които подготвят своите контролери. Но агресивни планове на Facebook може да изхвърлят Rift от битката за първото място, ако противоречиви планове, за които предава Slashgear бъдат продължени.

Става дума за поддържане на ексклузивитета на заглавия за платформата и държане настрани на хората, които нямат Rift да играят техни заглавия. Крис Скот Бар от Slashgear коментира, че на пръв поглед положението може да изглежда като това при PlayStation и Xbox, само че тук не говорим за хардуерни разлики, тъй като и Rift и Vive са платформи за PC гейминг и рестрикциите тук са всъщност софтуерно базирани.

Наскоро ентусиаст публикува хак, посредством който собственици на Vive да могат да играят игри за Rift. Последва обаче обновление, издадено от страна на Oculus, адресиращо Revive, името на въпросния факт.

Медията предава, че в Интернет се виждат все повече коментари как хора отменят предварителните поръчки на Rift и недоволстват от промяната на  заявената политика от самия Пламър Лъки, че Rift Studios няма да заключват съдържание зад DRM стена, но всъщност се сучва точно това. И разбира се десетките коментари как хора отменят предварителните поръчки са просто коментари в Интернет и не може да знаем наистина ли го правят или не тези хора.

„Същественото в случая обаче е, че Oculus се прострелват в крака чрез разстройването на толкова много от сегашните си и бъдещи потребители. С две устройства, които се представят относително сходно, репутацията на компанията зад тях може да направи разликата тук”, коментира Бар.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

3 коментара за "Rift отблъсква потребители от себе си"

Извести ме за
avatar
Сортиране по:   най-нови | най-стари | най-висока оценка