Activision разкриха наскоро новия Call of Duty и за съжаление, споровете около заглавието не закъсняха – дискусии на висок тон, от които едва ли има нужда играта. Причината за това се крие в предварителното описание и изявление на хората от Infinity Ward, с което заемат ясно изразена страна в политическите конфликти, които играта ще отразява. А иначе Call of Duty с пълноценна сингъл кампания си звучи супер.

Има и друго голямо студио, което не се страхува да отразява съвременни конфликти и тенденции от днешния ден, но с една на вид малка разлика – те не вземат страна. Поне такава е изразената позиция на Томи Франсоа, вицепрезидент в Ubisoft, която студиото публикува на страниците на своя блог. Дали този материал се появява случайно скоро след премиерата на Modern Warfare, оставяме на всеки да прецени за себе си. Именно това и отразяват игри, като Ghost Recon: Wildlands, Far Cry 5, The Division 2, в които има политика, но както посочва наскоро един от шефовете в Ubi Ив Гийемо, те предоставят на играещия да вземе страна.

„Ние вярваме, че игрите трябва да предлагат 360-градусово отражение на живота, да позволят на хората да си взаимодействат с всички страни на въпроса. Ако моята игра се развива в средата на виетнамската война, например, бихме искали Виет Мин, Виет Конг… да предложим на практика всички гледни точки“, обяснява Франсоа. И това е свързано с желанието ни да накараме хората сами да си изградят страна и амбицията ни да създаваме по-зрели игри, които са нюансирани, а не представят всичко само в черно или бяло“.

Целта, уточнява той е да открият кръгозора на играещия към различни гледни точки, но също така и да им позволят да вземат от играта точно това, което биха искали от нея. „Ако хората желаят да се забавляват и да не се занимават толкова с представените гледни точки, или пък обратното – да се гмурнат на едно по-дълбоко ниво – те би трябвало да могат да го направят“, допълва Франсоа.

Франсоа признава и за възможно негативно следствие от тази постановка обаче – играещият да започне да симпатизира на някои негативни аспекти или да бъдат привлечени от сценариите, показани в игрите на студиото. Ако някой да речем бъде привлечен от идеята да се присъедини към култ, след като е изиграл Far Cry 5, да речем, то Франсоа споделя своята позиция, че би бил много ядосан от това. „Аз наистина се надявам никога да не се случи подобно нещо и някой да си помисли, че култът е страхотно място, в което да отидеш“.

0 0 гласа
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
2 Коментара
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари