Няма спор, че виртуалната реалност е поредната псевдоиновативна глупост, която геймингът е принуден да търпи след моушън контрола и 3D образа. Вместо да вдигне темпото и да предложи ексклузиви на нивото на тези от времето на PS3 обаче, Sony залага именно на VR и дори прогнозира, че технологията ще създаде нови гейм жанрове.
След пускането на „криминалното изживяване от първо лице“ The London Heist за PlayStation VR през 2016 г. лондонското студио на Sony работи върху дългоочаквания шутър Blood & Truth. Но неговият водещ дизайнер вярва, че дори по-големият напредък на VR е на хоризонта. Говорейки на конференцията Develop: Brighton, Майкъл Хампдън предлага прогнози за следващите 5, 10 и 25 години, като казва, че VR скоро ще стане по-завладяваща, а после и повсеместна технология.

През следващите пет години Хампдън очаква няколко събития, и най-вече, че ще се роди един нов жанр, който ще бъде възможен само във VR.

Много заглавия във VR днес са портове на игри, които не са VR, но Хампдън предполага, че новите игри трябва да бъдат проектирани от самото начало за VR. Той съветва разработчиците да започнат да разбират защо са избрали VR като носител и след това да диференцират своите преживявания, използвайки VR присъствие, съраунд аудио, отличителни методи за управление и проследяване на главата.

Част от петгодишния процес ще включва създаването на последователни и персонализирани се интерфейси за VR игри. Хампдън очаква, че ще бъде създаден постоянен език за програмиране за VR и че разработчиците ще се научат как да използват персонализирането – включително опции за контролер и движение – за намаляване на неприятното усещане по време на движение и подобряване на изживяването за чувствителни играчи. В резултат на това през следващите пет години VR ще получи истински ексклузивни игpи и приложения и ще стане по-популярна както в мобилния, така и в медицинския сектор.

До 10 години Хампдън очаква, че хаптичната обратна връзка ще бъде част от VR изживяването и ще промени начина, по който игpаем, тъй като потребителите ще могат да усещат обекти до нивото на текстурите. Това ще направи VR преживяванията още по-дълбоко и ще позволи да се появят нови „нови жанрове на VR игри“. След това, 25 години по-нататък, той очаква, че „VR трябва да е толкова всеобхватна, колкото и смартфоните са днес“.

1
ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
1 Коментари
0 Отговори на коментарите
1 Последователи
 
Коментарът с най-много реакции
Най-горещя коментар
1 Автори на коментарите
2077 Автори на последните коментари
  Абонирай се  
нови стари оценка
Извести ме за
2077
2077

много странен автор си има този сайт,първо хейтва switch-а, а сега пък VR било глупост нямам думи,ама все тая…за мен лично VR е бъдещето и при игрите и при филмите абе като цяло в развлекателната сфера…вярно че сега не предлага кой знае какво,но все пак е в началото като всяко нещо…само си представете на какво ще бъдем свидетели в следващите 10-15 години…ще бъдем като в ready player one с VR-a по цял ден 😀 ще бъде велико…