По време на събитието SIGGRAPH 2017 компанията AMD презентира технологията Rapid Packed Math, която е ексклузивна за видеокартите Radeon RX Vega, с игрите Wolfenstein II: The New Colossus и Far Cry.

AMD подчерта, че тази технология позволява използването на изчисления с FP16 точност, вместо със стандартната FP32, което значително подобрява производителността на новите видеокарти.

Така например, новата технология Rapid Packed Math на AMD може да се използва за ускорение работата на софтуера от типа на TressFX, използван за обработката на физиката на косите. По този начин изчисленията с двойно понижена точност на практика удвояват производителността на Radeon RX Vega в определени случаи, когато по-ниската точност не оказва негативно влияние на качеството на сцената.

Важно е, че видеокартите Nvidia GeForce с микроархитектура Pascal имат хардуерна поддръжка на FP16 инструкциите, но тяхната производителност в този режим не се различава особено от FP32 изчисленията, което не позволява увеличаването на кадровата честота в игрите и при тях няма как да бъде използвано нещо подобно на технологията Rapid Packed Math.

Поддръжката на технологията Rapid Packed Math не е много лесна, понеже няма как цялата работа да бъде поета от драйвера, а разработчиците на видеоигри ще трябва да предвидят нейното използване при компилирането на проекта.

0 0 глас
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари