Учени създадоха нова система за обработка на графика в мобилните телефони

0
22

Екип от изследователи от Масачузетския технологичен институт съобщи за създаването на иновативен алгоритъм, който позволява на съвременните мобилни устройства бързо и с използването на минимално количество ресурси да обработват както заснети с камерата на смартфона или таблета снимки, така и фотографии, свалени от интернет.

Авторите на разработката уточняват, че създаденият от тях метод не бива да се възприема като стъпка в посока „Photoshop за мобилни телефони“, а като начин за улесняване на работата с графика в мобилните телефони. Според тях, тя ще доведе до създаването на нов клас програми за обработка на графика в мобилните устройства. Както заявяват разработчиците, възможностите на съвременните камери позволяват правенето на достатъчно качествени снимки, но тяхната обработка, дори от най-примитивен тип по подобие на приложенията Instagram или FilterMania, вече е достатъчно сложна задача, която може да „изяде“ всички процесорни ресурси на устройството и бързо да изтощи батерията му.

Новият метод има за цел ограничаване както на използването на ресурси, така и на изразходването на заряда на акумулаторната батерия. Андрю Адамс от Лабораторията по компютърни науки към Масачузетския технологичен институт заяви, че екипът е разработил нов език за програмиране, носещ името DSL или Domain Specific Language, както и свързан с него бинарен компилатор, създаващ специално ниво на абстракция, с които програмистите могат да бързо извършват графични манипулации и да оперират с големи участъци мултимедийни данни, от които се състоят файловете със снимките. В допълнение, DSL е достатъчно „умен“, за да избере най-оптималния начин на обработка на фотографските данни, изхождайки от конкретната ситуация.

Освен това, разработчиците са създали и приложния език за програмиране Halide, в който могат да се описват функциите и методите, използвани в хода на графичната обработка. Според създателите, обработката на графиката чрез тяхната разработка се осъществява от 3 до 6 пъти по-бързо в сравнение със съществуващите в момента методи.

Адамс заяви, че при нормални обстоятелства обработката на цифрова графика се състои от няколко последователни стъпки. За разработчиците това означава необходимост от създаване на сложни многоходови алгоритми. В Halide обаче програмата сама разделя файла на части и го обработва в паралелен режим според предварително зададените функции и методи. По думите на Адамс, създадената система е взаимствала своята идея от концепцията за функционално програмиране, но разработката отива още по-далеч, като позволява на програмистите сами да решават кога и какви методи да бъдат прилагани.

Разработчиците уточняват, че тяхната система е разширение на езика C++ и е съвместима с мобилни процесори ARM, както и с платформата за паралелни изчисления Nvidia Cuda. Ограничена функционалност има и в OpenGL.

Сайтът на езика Halide се намира на следния адрес: http://halide-lang.org/.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за