Броят на игрите с DirectX 12 поддръжка през 2017 г. е намалял наполовина

6
594

Интерфейсът за програмиране на приложенията DirectX 12 дебютира в средата на 2015 година, заедно с операционната система Windows 10. Корпорацията Microsoft обеща, че в новия API ще внесе значително подобряване на производителността в видео игрите, както в PC, така и в конзолата Xbox One. Но, както се оказва, често в режим DirectX 12, игрите работят по-лошо, отколкото при използване на отдавна познатия DirectX 11.

Очевидно, показателя за „успеха“ next-gen API е в броя на проектите с негова поддръжка. Ако през 2016 г., са излезли 11 игри, поддържащи DirectX 12, то през настоящата година техният списък е ограничен само до пет позиции: Forza Motorsport 7, Star Wars: Battlefront II, Sniper Elite 4, Halo Wars 2 и Total War: Warhammer II. Подобна е ситуацията и при нискостепенната графика API Vulkan, с поддръжката на която през тази година е оборудвана само Wolfenstein II: The New Colossus.

Много разработчици, въпреки експериментите си с интегрирането на DirectX 12, предпочитат да се ограничат до вече познатия интерфейс за програмиране на приложенията. Например, британското студио Codemasters, което през 2016 г. се похвали с поддръжката на новия API в своя игрови енджин EGO Engine, състезателния симулатор  F1 2017 бе ограничен до DirectX 11. Същото може да се каже и за Watch Dogs 2 и Assassin ‘ s Creed Origins от Ubisoft.

Колегите ни от DSOGaming на следващия ден решиха да проверят, какво влияние оказва преминаването към новата версия на DirectX в игрите от тази година. Сред тях, значителна печалба в скоростта е получила само Sniper Elite 4 на видео картата Radeon RX 580, докато за Star Wars: Battlefront II и Total War: Warhammer II е добре да изберете в настройките DX 11. При това, Halo Wars, Forza Motorsport 2 и 7, които използват изключително най-новата версия на API от Microsoft, незадоволително изразходват изчислителната мощност на процесора.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

6 коментара за "Броят на игрите с DirectX 12 поддръжка през 2017 г. е намалял наполовина"

avatar
  Абонирай се  
нови стари оценка
Извести ме за
nababatihvurchiloto
nababatihvurchiloto

Значи очаквате за 2 години, да са създали напълно нов енджин с пълна поддръжка на 12-ката, както и игри създадени с тоя енджин ? Еми няма как да стане. Изчакайте още 2 години, пък тогава да говорим.

Коментар
Коментар

значи, очакваме корпорация от такъв ранг, като направи нещо – да го направи както трябва – не да си остай ръцете, които м-у другото са и наврени в *** както личи от почти всички нейни продукти.

Коментар
Коментар

малко първосигнално реагирах и не схванах сарказма ти 🙂

nababatihvurchiloto
nababatihvurchiloto

Хах, нямаше и грам сарказъм. За каква корпорация говориш ? Майкрософт ? Нищо никъде не са оставяли. Просто все още няма продукти с пълна поддръжка на 12-ката. Всичкото е gimmick, да отблежат повече чекбоксове.

Azhen
Azhen

Още минимум 5 години трябва да минат за да почне да се разпространява DX12 по-свободно все още е много много рано за да се говори за масово , то сигурно и сега броя на игрите е под 100 с DX12.Всъщност доста по-малко са според Уикипедия
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support

Коментатор
Коментатор

Не знам кое как се представя на тестовете, но на моя компютър Forza 7 е доста по-бърза и натоварва по-малко картата в сравнение с Forza Horizon 3 например.