В 3DMark добавиха теста Variable Rate Shading

0
234

Както бе обещано преди десетина дни, компанията UL Benchmarks добави в 3DMark пакета функционален тест на технологията Variable Rate Shading (VRS). Новата сцена е достъпна като безплатно обновяване за потребителите на програмите 3DMark Advanced Edition и 3DMark Professional Edition.

Да си припомним, че функцията Variable Rate Shading позволява повишаването на производителността за сметка на понижаването нивото на детайлността в отделни части на кадъра, подбрани от гейм дизайнерите. С помощта на този подход разработчиците могат да променят и скоростта на засенчване по свой избор.

Идеята на тази технология е следната: например за обектите, които се намират в дълбока и плътна сянка и са далече от виртуалната камера, не е необходимо изграждането и показването на подробни детайли. В крайна сметка се получава осезаемо увеличение на кадровата честота при игрите с незначителни и незабележими загуби на качеството на изображението.

В показания тук скрийншот максималното качество от 1х1 пиксела е реализирано за най-близките обекти с червен цвят. Зелената зона, намираща се на средно разстояние от виртуалната камера е с качество 2х2 пиксела, а най-далечните обекти са реализирани чрез 4х4 пиксела.

За стартирането на новия тест е необходима ОС Windows 10 версия 1903 или по-нова, както и графичен процесор с хардуерната поддръжка на VRS. Към днешен ден това са чиповете Nvidia Turing и интегрираната графика Intel Gen11 в новите 10 nm процесори Ice Lake.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за