Днес Nvidia пусна GeForce GTX 1650: бюджетен Turing за $149

0
900

8 месеца след първоначалното ѝ пускане, най-накрая виждаме последните карти от GeForce Turing линията на Nvidia. Тази сутрин компанията пусна най-евтината си Turing видео карта – GeForce GTX 1650. На цена от $149, най-новият член на GeForce семейството ще предложи последната микроархитектура на Nvidia в бюджетен вариант.

Традиционно за Nvidia, пускането на Nvidia беше отгоре надолу. След като пуснаха четирите RTX 20 карти в началото, през последните два месеца от компанията се стараеха да запълнят останалата част от линията.

В основата на новите карти седят ядрата TU11x, които са предназначени като по-малки и по-лесни за произвеждане чипове с новата Turing архитектура, но без ray tracing технологията и tensor ядрата, насочени към изкуствения интелект.

До днес GeForce GTX 16 линията се състоеше само от картите GTX 1660 и GTX 1660 Ti. И двете от тях са базирани на ядрото TU116. Днес, тази линия се разширява от GTX 1650 и новото, по-малко ядро на Nvidia – TU117.

Докато GeForce GTX 1660 Ti и ядрото TU116 бяха първия ни поглед към плановете на Nvidia за по-масовия дял от пазара, GeForce GTX 1650 е много по-практична от нея. Ядрото ѝ – TU117 – е умалена версия на TU116 с по-малко ресурси. В сравнение с по-големия си брат, то има една трета по-малко CUDA ядра, memory channels и ROPs.

По този начин се получава видеокарта, която е по-малка и по-лесна за произвеждане. Все пак, с площ от 200 mm2 и с 4.7 милиарда транзистора, TU117 изобщо не е прост чип. Размерът му е същият като GP106 – ядрото на GeForce GTX 1060.

Още от самото начало е важно да отбележим, че GTX 1650 не използва пълната версия на TU 117. В сравнение с нея, тази версия е с 64 CUDA ядра по-малко. Резултатът от тази промяна е, че GTX 1650 е един от много редките случаи, в които Nvidia не изиграва най-добрия си коз, за да се опита да заблуди конкуренцията си, че е по-слаба от тях.

От хронологична гледна точка е трудно да определим мястото на GTX 1650. Официалната версия е, че тя е наследник на GTX 1050, която също беше бюджетна карта. Но все пак, тя излезе с цена от $109, а новата GTX 1650 излиза на 37% по-високата цена от $149.

Ако гледаме само цената, е логично да кажем, че GTX 1650 е по-скоро наследник на GTX 1050 Ti. Можем също така да заключим, че Turing картите ще са по-скъпи от Pascal картите, които заменят.

GTX 1650 ще има 896 CUDA ядра, което не е чак толкова голямо повишние в сравнение с GTX 1050 на хартия, но архитектурата на Turing е по-ефикасна и се очаква да е по-мощна от предшественика си. Базовата честота е 1486 MHz, която се покачва до 1665 MHz в турбо режим. Паметта е с честота 2000 MHz (8000 MHz ефективна) на 128-битова шина, което осигурява пропускателна способност от 128 GB секунда, която е с 14% по-висока от предното поколение GTX 1050 карти.

За щастие, тук Nvidia не е пестила от капацитет на паметта, както при другите Turing карти. Тук минимумът е 4 GB, вместо ограничващите 2 GB на GTX 1050. Предвид изискванията на игрите през 2019, новата карта не би трябвало да страда от липса на памет както предшественика си.

На хартия, GTX 1650 се очаква да предложи около 60% от производителността на следващата Turing карта – GTX 1660. На практика бихме могли да очакваме да са малко по-близо, но нищо не е сигурно докато не излязат бенчмаркове.

По отношение на мощността, най-малкият член на линията GeForce Turing е и с най-малката мощност. С GTX 1650 Nvidia продължават традицията GTX xx50 картите да са с мощност от 75W или по-малко. Това означава, че поне картите, които работят на фабричните честоти, няма да се нуждаят от допълнителни конектори за захранване.

По този начин картата става идеална за системи, където захранването е ограничено и няма възможност за по-мощна карта.

Ревю, позициониране на продукта и конкуренция:

GeForce GTX 1650 е труден старт за Nvidia. Както при други видеокарти от ниския клас от Nvidia, няма референтни карти. Това означава, че трябва да разчитаме на партньорите на Nvidia да предоставят картите. Както видяхме, сред тях има и заводски овърклокнати модели, които ще се нуждаят от допълнителен конектор за захранване.

Въпреки трудния старт, Nvidia взе необичайното решение този път да не дава картата на медиите за предварително тестване. Докато чакаме да излязат бенчмарковете, можем да обобщим GTX xx50 моделите като карти, които са предназначени за гейминг на 1080p резолюция, но с някои компромиси. Според това, което видяхме от GTX 1660, няма да е нелогично да предположим същото и за GTX 1650.

Новата видеокарта не би трябвало да има проблем да подкара някои игри от рода на DOTA2 и CS:GO на 1080p резолюция на максимални настройки. Но в по-натоварващите игри трябва да сте готови да намалите някои от настройките, за да останете с добри кадри/секунда на тази резолюция.

Едно предимство, което GTX 1650 има в сравнение с предишни карти като 2 GB GTX 950 и GTX 1050, са 4 GB VRAM, които ще ѝ помогнат да се справя по-добре с модерните игри.

А по отношение на конкуренция, AMD разчита на бюджетните си карти от RX 500 линията. От компанията усилено се опитват да усъвършенстват 8 гигабайтовата Radeon RX 570, така че тук битката ще е интересна.

Ако съдим по това, което вече сме видяли от GTX 1660, RX 570 би трябвало да се справи добре срещу GTX 1650, а 8-те гигабайта ще са допълнително предимство. Но не сме сигурни, дали AMD и партньорите ѝ ще успеят да задържат цената на 8 GB модела на $149. В противен случай, конкурентът на GTX 1650 може да се окаже RX 570 4GB.

AMD знаят, че не могат да бият GTX 1650 по екстри и по енергийна ефикасност – нека не забравяме, че RX 570 черпи почти два пъти повече енергия. Затова, те се надяват да предложат повече производителност на същата цена като Nvidia. Ако успеят, AMD ще водят по съотношение цена/производителност.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

  Абонирай се  
Извести ме за