fbpx
5.3 C
София

ИИ-мащабирането Intel XeSS бе тествано на графичните карти на Intel, NVIDIA и AMD – резултатите варират

Най-четени

Светослав Димитров
Светослав Димитровhttps://www.kaldata.com/
Занимава се със създаване на съдържание за уеб от 2009 г. с над 9000 написани новини за Калдата. Интересува се от SMM, Афилиейт и др.

Тази седмица Intel пусна технологията за мащабиране XeSS. Тъй като графичните карти от серията Intel Arc A7 във версията за настолни компютри все още не са пуснати в продажба, новото решение все още може да бъде тествано на Arc мобилните версии, бюджетните настолни A380, както и продуктите на AMD и NVIDIA. Серия от тестове бяха проведени от журналистите на изданията Tom’s Hardware и PCGamer. Тестването беше проведено с играта Shadow of the Tomb Raider.

Intel XeSS се предлага в две версии: една за XMX ядрата на процесорите Arc и една за DP4a инструкциите, поддържани от повечето съвременни графични карти, включително и семейството NVIDIA Pascal, 11-тото поколение Intel Graphics, AMD Vega 20, Navi и по-новите.

Журналистите от PCGamer взеха видеокартата NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti като тестов образец и сравниха производителността в три режима: с деактивирано мащабиране (стандартен рендеринг), както и с XeSS и DLSS. При разделителна способност 3440 × 1440 пиксела, собственият ресурс на видеокартата показа 95 кадъра в секунда, докато при XeSS и DLSS при настройка Quality показателите бяха съответно 112 и 119 кадъра в секунда.

Ресурсът Tom’s Hardware проведе по-задълбочено тестване, използвайки при резолюция 2560 × 1440 пиксела няколко видеокарти на NVIDIA и AMD – предишните поколения и настоящите. Резултатите се оказаха интересни: Intel XeSS е работил на всички тествани модели, но не винаги е осигурявал значително увеличение на производителността, а в някои случаи е имало и спад в производителността – понякога дори значителен. Авторите на материала обясняват негативния ефект с факта, че при някои модели инструкциите DP4a се поддържат само в режим на емулатор – това засяга по-специално първото поколение графични процесори AMD Vega и Navi.

В някои случаи, лекото увеличение на производителността беше свързано с недостатъчната видео-памет, въпреки че 6 GB не са толкова малко за игра на четири години. Съвременните модели видеокарти основно потвърдиха ефективността на XeSS в сравнение с нативния рендеринг. Особено интересен е резултатът за бюджетния Intel Arc A380, чиято производителност, чрез промяна на настройките, е била увеличена от ‘родните’ 26,5 до 58,7 кадъра в секунда – повече от два пъти.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

0 Коментара
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини