AMD съобщи нови подробности за своята нова архитектура Vega и показа възможностите на новия графичен процесор в игрите Star Wars Battlefront и Doom при 4К резолюция и настройки Ultra.

Vega дава възможност на графичния процесор да управлява големи обеми данни, записани в различен тип памет. Кеш контролерът във Vega има голяма пропускателна способност и може да получава достъп както до кеш-паметта в чипа, така и до различните типове памет извън чипа.

Vega позволява използването на нова йерархия на паметта. Кешът от HBM2 памет може да обменя данни със скорост няколко TB в секунда и удвоява пропускателната способност на всеки контакт. Освен това, използването на HBM2 памет заема около два пъти по-малко площ в сравнение с GDDR5 паметта. Vega дава възможност за работа с различен тип памети и позволява адресацията на до 512 TB виртуално пространство.

HBM технологията дава възможност за запис на 1 GB данни в един слой памет и това ограничи чиповете Fiji до 4 GB графична памет. Технологията HBM2 позволява записа на 8 GB в един слой и сега AMD може да предлага решения с 8, 16 и 32 GB HBM2 памет.

AMD отбеляза, че в съвременните игри се използва много сложна геометрия, а резолюцията на игрите се повишава. В резултат от това един кадър може да включва стотици милиони полигони. Геометрическият енджин на Vega дава възможност на програмистите да ускорят обработката на комплексната геометрия, както и да увеличат с 200% пропускателната способност за един такт. Подобрена е и системата за балансиране на натоварването, която осигурява съгласувана производителност.

Изчислителният енджин на Vega се базира на гъвкави изчислителни блокове, които могат да обработват 8, 16, 32 и 64-битови операции на всеки такт.

Друг нов момент в архитектурата Vega е поддръжката на Draw Stream Binning Rasterizer. Тази технология оценява по хардуерен път, кои точки в кадъра са видими и кои са закрити от други полигони.

С помощта на четирите геометрични енджина Vega може да обработва до 11 полигона едновременно за един такт. В новата архитектура растерните блокове директно взаимодействат с L2 кеш паметта, без да се използва контролер за паметта.

Графичните процесори с архитектура Vega трябва да се появят през първата половина на 2017 година.

По време на презентацията, AMD показа възможностите на Vega в игрите Star Wars Battlefront и Doom при 4К резолюция и настройка на графиката Ultra.

Новите чипове осигуряват стабилна кадрова честота от 60 и 70 Hz.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

Коментирай това преди всички други

Извести ме за
avatar