fbpx
3.9 C
София

Защо досега няма победа на компютър срещу човек в древната игра Го

Най-четени

Даниел Десподов
Даниел Десподовhttps://www.kaldata.com/
Ежедневен автор на новини. Увличам се от съвременни технологии, оръжие, информационна безопасност, спорт, наука и концепцията Internet of Things.

Към днешен ден компютърните системи с изкуствен интелект побеждават човека във всички популярни игри с пълна информация, освен в една – древната Го. Wired съобщи, че тази игра, известна още преди 2500 години има много прости правила, но компютърните програми не могат дори и да се приближат до победата над най-добрите гросмайстори.

Древната игра се счита за източна версия на шаха. Това е игра с пълна информация – тоест, във всеки момент играчите разполагат с пълната информация за състоянието играта и могат да й въздействат по строго определени правила.

Въпреки огромната изчислителна мощ на днешните компютри, алгоритмите за игра на Го на експертно ниво си остават една нерешена и една от най-интересните задачи в областта на изкуствения интелект. Необходимо е виждането на цялата дъска, а не на определени фрагменти.

Компютърните програми за Го се развиват от 45 години и за тях е отделено същото време, колкото и на програмите за Шах. Въпреки непрекъснато нарастваща мощ на компютърните системи, дори и посредствения играч лесно печели срещу машината.

Причина за това се счита големият „фактор на разклоняване“. В Шаха, средният брой ходове, възможни след всяко поместване на фигура е средно 35, докато в Го – 250. Факторът на разклоняване затруднява много днешните алгоритми. Самите играчи не могат да обяснят как взимат решенията за игра и най-често казват: „просто гледаш дъската и знаеш“.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

2 Коментара
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини