18.8 C

Германски учени откриха ахилесовата пета на SARS-CoV-2

Даниел Десподов
Даниел Десподовhttps://www.kaldata.com/
Ежедневен автор на новини. Увличам се от съвременни технологии, оръжие, информационна безопасност, спорт, наука и концепцията Internet of Things.

Германски изследователи успяха да определят специфичните участъци на генома на SARS-CoV-2, които на практика никога не се поддават на мутации и по този начин са идеални мишени за лечение. Идентифицирани бяха и терапевтичните молекули, които могат  да въздействат на тези консервативни участъци.

Екип учени от Франкфуртския университет идентифицира 15 кратки сегмента на генома на SARS-CoV-2, които могат да се окажат неговата ахилесова пета. Оказа се, че тези части на генома изпълняват важни регулаторни функции, които си приличат при всички коронавируси и мутират изключително рядко

Досега учените се фокусираха предимно върху блокиране на вирусните протеини с цел да бъде спряна репликацията на SARS-CoV-2. В същото време атаката срещу вирусния геном може тотално да блокира размножаването на вируса.

Германските учени откриха 69 неголеми молекули, които се свързват с 13 от тези 15 сегмента на РНК на новия коронавирус. Това означава, че РНК участъците на SARS-CoV-2 могат да бъдат една много добра потенциална мишена за лекарство от съвсем нов тип.

„Като се има предвид големия брой мутации на SARS-CoV-2, консервативните сегменти на РНК, открити от нас, са най-перспективни за създаването на ефективни целеви инхиобитори“ – заяви авторът на тази научна работа Харалд Швалбе.

Учените вече започнаха първите тестове на потенциалните терапевтични кандидати от новия тип.

нови