Учени и инженери създадоха самопочистваща се повърхност, която отблъсква всички микроби

Учени са разработили самопочистваща се повърхност, която може да отблъсне всички форми на бактериите. Това може да е от ключова важност за болниците, тъй като е възможно да предотврати разпространението на супербактерии. Това са бактерии, които са резистентни към лечение с антибиотици.

Новата пластмасова повърхност представлява обработена форма на конвенционална прозрачна обвивка, предават от Sky.com. С нея могат да се обличат дръжки на врати, различни поставки и други повърхности, които са магнити за бактерии от всякакъв вид.

Има приложение и в опаковането на храна

Там може да спре пренасянето на бактерии като Ешерихия коли, салмонела и листерия, според проучване публикувано в журнала ACS Nano.

Всичко работи чрез комбинация от инженерна обработка на наномащабно ниво и химия. Получава се текстура с микроскопични гънки, която отблъсква всички външни молекули.

Това значи, че капка вода или кръв просто ще бъдат отблъснати. Същото ще се случи и с бактериите.

Проучването е водено от инженерите Leyla Soleymani и Tohid Didar, заедно с учени от Институтът за изследване на инфекциозните заболявания в Макмастър и Канадският център за електронна микроскопия със седалище в Макмастър.

„Ние структурно променяме пластмасата. Този материал ни дава краен резултат, който е приложим във всякакви проекти.“, казва д-р Soleymani.

“Виждаме как тази технология може да се използва във всякакви институции и в домашна обстановка. Тъй като светът се сблъсква с кризата породена от антимикробната резистентност, ние се надяваме, че откритието ще се превърне във важна част от инструментите за борба с микроби.“, добавя д-р Didar.

0 0 гласа