Учени създадоха скелет на Денисов човек, посредством ДНК

Учени обявиха, че са дешифрирали характеристиките на череп и някои други детайли около мистериозен, изчезнал братовчед на Неандерталците. Това е станало чрез анализа на неговото ДНК.

Генетичният материал е от кост на пръст на женски представител на Денисовите човеци. Те са познати основно от малки части от кости и зъби, които са открити в Денисовата пещера в Сибир.

Резултатът може да видите на заглавната снимка

Денисовите хора може да са живели в пещерата между 200 хиляди и 50 хиляди години назад в миналото. Наскоро в Китай е открита част от челюст на този вид, която е на поне 16 хиляди години. До този момент обаче учените нямаха голяма представа как са изглеждали те.

Хората, каквито сме днес, не сме еволюирали от Денисовите хора или Неандерталците, макар и нашият вид да се е смесвал с тях и да има някои техни генетични маркери.

Новият проект на учените използва информация за ДНК от двама Неандерталци, 5 древни и 55 настоящи представители на нашия човешки вид, 5 шимпанзета и разбира се костта, която споменахме в началото.

Резултатите са обявени в журнала Cell. Изследването е дело на Liran Carmel от Еврейския университет в Йерусалим, в сътрудничество с колеги.

Разгледани са различия в нивата на активност на специфични гени, които могат да повлияят анатомичните черти. От там произлизат различия в проявата на тези черти при различните видове. Установени са 32 признака, които дават подсказки за Денисовия череп.

Най-много общо видът има с Неандерталците. Това включва здрави челюсти, ниско чело, големи ребра и широк таз.

Денисовите хора обаче имат по-широко лице от нас и от Неандерталците. Лицата им са по-изпъкнали от нашите, но по-малко от тези на Неандерталците. Изчисленията обаче не показват с колко точно се различават.

Подобен ДНК анализ може да помогне на учените да разберат как предшествениците ни са еволюирали и как развитието на различните видове се отличава, пише Carmel в e-mail.

Използваният метод показва добра точност в предвиждането на вече познати черти на шимпанзетата и Неандерталците. Откритото парче от челюст съвпада почти перфектно с направените предвиждания. Това дава основа на учените да вярват в данните, които той дава за непознати характеристики на видовете.

Експерти, които не са свързани с работата, я определиха като впечатляваща

„Не е възможно да знаем колко точно проучването предвижда характерните черти на Денисовите хора, но подходът е оригинален и брилянтен.“, казва Benedikt Hallgrimsson от Университета на Каляри.

След като определените фосили се намерят, предположенията на изследването могат да бъдат проверени и потвърдени, добавя той.

Bence Viola от Университета на Торонто, който също изследва Денисови фосили, нарича трудът „огромна крачка напред и нещо, което щеше да бъде наречено научна фантастика преди 5 години“.

Той смята, че голямата картина, която методът описва, за анатомията е безценна, но някои от детайлите могат да се окажат неверни.

Viola е скептичен и спрямо рендерите, които някой артист е направил. Той е добавил кожа, очи и коса върху черепа, който е установен в изследването. Учените не знаят достатъчно за Денисовите хора, за да са уверени, че подобни пресъздавания са коректни.

Liran Carmel коментира това като каза, че рендерите са с възможно най-точна анатомия, но имат и необходимата артистична интерпретация.

Калин

Денисов човек, мъжът са болни, децата и той 🙂

Ели

Денисов човек няма първо това е измислен артефакт и второ той е на чисто шимпанзе. Хората произлизат от Нандерталците ,а те нямат братоввчеди от Давидовият род, защото Денисов това са негроидните нации , произлизащи от маймуните. Денисов човек ?> Маймуна тръгнала да се прави на Академик ?

Калин

Откъде се пръквате такива идиоти?

По нейните думи явно е от негроидните денисови маймуни. То човек толкоз малко акъл в главата няма как да има .Само някоя маймуна.

ДНК изследвания показват, че в Тибет и района на Хималайте хората имат гени от Денисовия човек, които помагат да живеят на големи височини, без хемоглобина да се увеличава до нива, които са опасни и да причиняват инсулти и инфаркти заради по-гъстата кръв. А го запзват в нормални нива, но усвоява по-добре малкото кислород на големите височини. От неандерталците сме взели(или сани добавили) колагена в кожата, което и придава сегашната гъвкавост.
Та ние сме чопнали добрите еолюционни решения от другите 2-3 вида, които с били по това време и сме взели превес над останалите.

Денис