Харчите за слушалки, калъфи и външни батерии повече, отколкото осъзнавате

1
815

Не е изненада за никого, че индустрията за смартфони прави много пари – в края на краищата много от нас купуват ново устройство приблизително на всеки две години, далеч по-често отнколкото нов компютър, телевизор или друга електроника. Останалата част от разходите ни свързани със смартфоните и носимите устройства обаче е малко изненадваща.

Компанията за технологии, медии и телекумоникации на Deloitte наскоро пусна своя доклад за прогнози през 2020 г., разглеждащ състоянието на пазара за технологии и има някои доста изненадващи открития и прогнози.

Deloitte изчислява, че през 2020 г. пазарът на смартфони ще струва 484 милиарда долара, засенчвайки 169-те милиарда за компютри, 117-те милиарда за телевизори и 25-те скромни на фона милиарда за таблети и носими джаджи. На последно място остават игровите конзоли със своите 9 милиарда долара и интелигентните товорители и домашни асистенти със 7 милиарда долара. В това число влизат и шлемовете за виртуална реалност.

Данните показват почти три пъти по-големи парични средства изразходвани за смартфони, отколкото най-близкият им конкурент – компютрите. Друга огромна изненада са игровите конзоли, тъй като макар и да струват приблизително колкото смартфоните, те се купуват далеч по-рядко и заемат наистина малка част от пазарния дял на хардуер, много по-малка, отколкото повечето хора си мислят.

Въпреки това, има още една категория, която Deloitte разгледа и която възлиза на 77 милиарда долара. Освен всички компютри, телефони и телевизори. И така, коя продуктова област струва повече от игровите конзоли, носимите устройства, таблетите и умните говорители? Това е нещо, което едва ли сте очаквали: аксесоарите за смартфони.

Калъфи, слушалки и протектори?

Какво са аксесоарите за смартфони? Най-просто казано, аксесоарите за смартфони са нещата, които купувате допълнително към вашия отделен. В по-широк план те може да включват преносими колонки и интелигентни говорители, но те не са част от тези 77 милиарда. Тук влизат всички слушалки, батерии, зарядни устройства, калъфи, външни батерии, протектори и всякакви други малки периферни дрънкулки, по които сме свикнали да се прехласваме. Анализаторите наричат това „мутипликатори на смартфоните“.

Прогнозираният растеж на Deloitte за тези продукти се основава на постоянните иновации в тези области, които от своя страна изискват и съответното задвижване: тенденцията към безжичните слушалки например означава, че хората харчат повече за самите слушалки и аксесоари за безжичните слушалки (да, има го и това), а много хора притежават дори по два или повече чифта такива.

И тъй като повечето телефони и много от аксесоарите за тахя използват бързото USB-C зареждане са необходими и нови и подобрени външни батерии и зарядни устройства, които да продължат да захранват устройствата. Deolitte изчислява, че над половината хора в „развитите страни“ притежават външна преносима батерия, като самият пазар на тези незаменими продукти надвишава този на цялата хардуерна индустрия на игрите…

И тогава идва ред на пазара на приложения…

Ако смятате, че това се харчи много пари за аксесоари и хардуер за смартфони, просто изчакайте, докато видите числата за софтуер. Deloitte прогнозира, че през 2020 г. около 118 милиарда долара ще бъдат изразходвани за приложения за смартфон, смарт часовници и таблети.

Три четвърти от тези приложения се купуват в Google Play Store и Apple App Store; останалите са разделени между магазини за приложения от собствената марка от производителите на смартфони и редица други магазини, особено в Китай, който има около 300 магазина за цифрови приложения.

И какви приложения купуват повечето хора? Поразително, това са игри, които се очаква да донесат огромните 80 млрд. долара през 2020 г., или малко над три четвърти от общата сума, изразходвана за приложения. Тази цифра включва както платени игри, така и безплатни игри, които включват плащания в приложението – тоест влизат и всички пари, които ежегодно изливаме за облаги в игри като CandyCrush.

Deloitte очаква тази тенденция да нараства благодарение на броя на посветените на пазара гейминг телефони, въпреки че Apple Arcade и Google Play Pass могат да направят мобилните игри много по-достъпни.

Струва си да се отбележи, че абонаментите за услуги като Spotify и Netflix не са включени в тази стойност от 118 млрд. долара, въпреки че Deloitte оценява абонаментните услуги за музика и видео съответно за 10 млрд и 8 млрд. долара по отрасли.

Какво значи това?

Огромното количество пари, които се очаква да бъдат изразходвани за смартфони, аксесоари за смартфони и софтуер за смартфони, показва как светът става все по-мобилен, като хората консумират все повече и повече забавление и информация чрез телефоните си, вместо да купуват отделни устройства като игрови конзоли, камери и др. и телевизори.

Струва си да се отбележи, че Deloitte очаква лек спад в продажбите на смартфони през следващите години, тъй като има само толкова много повече иновации, които могат да се осъществят преди устройствата да станат толкова добри, колкото реално получават. В допълнение, анализаторите не очакват 5G телефоните да са толкова голяма полза за телефонната индустрия, колкото някои смятат, че ще бъдат, защото ползите от следващото поколение свързаност са ограничени.

В момента обаче изглежда е единственият начин за продажбите и на двата телефона, и на всичко останало, което ви е необходимо, за да направите вашето мобилно изживяване страхотно.

1
ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
1 Коментари
0 Отговори на коментарите
0 Последователи
 
Коментарът с най-много реакции
Най-горещият коментар
  Абонирай се  
нови стари оценка
Извести ме за
DragonSlayer
DragonSlayer

Редактирането вече не е на мода, а?