Wine за Linux вече разполага с вградена поддръжка на Direct3D 9

0
112

През далечната 2010 година се бяха появили съобщения, че е осъществена Direct3D 10/11 State Tracker в Wine, която обаче оказа твърде бъгава и неработоспособна за използване и бе изключена от основния клон за разпространение и изоставена. Ето че вчера, известният програмист Christoph Bumiller обяви, че е реализирал пълната поддръжка на Direct3D 9 и е записал в списъка за обновяване на Wine, че кодът преминава всички wined3d9 тестове. Новата разработка е напълно работоспособна и в ОС Linux вече могат да се играят игри като Star Craft 2, Skyrim, Civilization 5, Anno 1404 и много други.

Според автора, в сравнение със стандартния wined3d за Linux, новата реализация позволява достигането на двукратен ръст на кадрите (FPS) в игрите. Това се достига благодарение реализацията на API Direct3D 9 непосредствено на ниво драйвери Gallium3D, без да се налага използването на транслиращ слой, базиран на OpenGL.

Новите Gallium3D драйвери засега работят с nouveau (nvc0, NVIDIA), r600g (AMD), i915g (Intel) и swrast (софтуерен рендер).

Съвсем не е зле да може да се играе Civilization V в ОС Linux. В различните форуми на Steam, играчите отдавна се питаха, кога ще се появи тази възможност. Ето я вече реализирана.

Неофициалната нова версия на Wine може вече да бъде изтеглена от github.com/chrisbmr/wine/tree/d3dadapter9-wip и тествана.

ДОБАВИ КОМЕНТАР

avatar
  Абонирай се  
Извести ме за