Групата ентусиасти успя да въпроизведе напълно суровия изходен код на компютърните версии на Grand Theft Auto III и Vice City. Става въпрос за стотици хиляди редове C++ код.

Те са използвали обратно инженерство. Това не е нов подход. Случва се често, тъй като деконструирането на файловете, които се разпространяват в рамките на играта. Процесът е трудоемък, прави се функция по функция. В крайна сметка се получава код, който при компилирането си води до създаване на абсолютно същите игрови файлове.

Каква е целта на занятието?

Разполагайки със суровия код, те могат да вникнат в дълбочина и да правят промени в играта. На много по-ниско ниво, от колкото чрез традиционните методи за създаване на модове. В случая с GTA, целта на групата е да поправи някои бъгове, да подобри времената за зареждане, рендерирането на изображения, да въведе поддръжка за широкоекранни монитори, нова система на игровата камера и други подобни.

Друго нещо, за което може да се използва този код, е създаването на портове на игрите за нови платформи.

Един от участниците в Github групата, с име „aap“ обяснява малко повече за процеса пред Ars Technica

Проектът започва в началото на 2018, с целта да се тестват различни неща във връзка с физиката на играта. Чрез обратно инжинерство е възпроизведен кода на отделни DLL файлове. През 2019 година обаче към групата се присъединяват още разработчици. Към април, 2020 година вече имат пълна и работеща версия на кода. Това им позволява да генерират своята версия на Vice City през декември, 2020 година.

В плановете им влиза да извършат същата процедура за GTA: Liberty City Stories. Ще се занимаят и със създаването на портове за PS2 и Xbox от PC версиите на някои от игрите, освен с поправянето на бъгове.

5 3 гласа
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари