Машината за извинения на CD Projekt RED се включи и тази седмица, когато признаха не са показали геймплей от старото поколение конзоли при презентирането на играта преди излизането ѝ. Същата тази „машина“ забоботи при първото от трите забавяния на играта през миналата година. И сега май пак ще им се наложи да го правят. Въобще, да си част от PR отдела на полското студио въобще не е лека работа тези дни.

Тази седмица ви разказахме за поредната публикация на студиото в официалния профил на Cyberpunk 2077, в която те поднасят извиненията си към всички за недобре оптимизираните конзолни версии на играта, както и пропуска им да не покажат геймплей кадри от базовите версии на предишното поколение (такива бяха показани от PlayStation 4 Pro). Освен, че молят за търпение всички засегнати от случилото се, CDPR обещават, че играта ще изглежда съвсем различно скоро – това ще стане с издаването на две големи обновления до пролетта на следващата година. Знаейки, че има недоволни и нетърпеливи геймъри, които искат да им се върнат парите, от студиото увериха, че те могат да го направят по-стандартните за това канали на Sony и Xbox, но също така и директно чрез системата на студиото. Само че, както съобщават и от PlayStation Lifestyle, цитирайки самите CDPR, подобни споразумения – за обезщетения – няма.

В официален адрес на компанията до акционерите на CDPR по отношение на настоящата ситуация, от управлението на студиото обясняват, че те нямат специално споразумение по отношение на компенсирането на недоволните от тяхната игра геймъри – дигиталните магазини на Microsoft и Sony си имат ясно оказани правила за това и те важат и тук. В същото време, както посочват от PlayStation Lifestyle ще изпълнява молби за обезщетяване до 21-ви този месец. Медията коментира също така това, че макар и да се появиха слухове, че Sony е започнала да връща пари на геймъри, то много се оплакват, че това не се е случило. Що се отнася до това по какъв начин би повлияло на конкретните цифри за продажбите на играта, то от CDPR не са сигурни. Не са сигурни и за това какво се случва с публикуваните по-рано резултати от предварителните продажби на играта. А те са впечатляващи – осем милиона поръчки, като съотношението между конзоли и персонални компютри е почти по равно – 41% от тези поръчки са за конзолните версии, 59% – PC. От CD Projekt RED се надяват, че закупилите си играта, ще изберат да изчакат, отколкото да си вземат парите обратно.

„Ние не насърчаваме играещите да връщат играта“, споделя един от директорите в студиото Марчин Ивински. „Ние се надяваме, че те ще ни дадат шанса да подобрим играта на конзолите от предишното поколение. Едно обновление беше пуснато миналия уикенд, друго идва след седем дни. Но разбира се, че я има и възможността да попитате продавача за връщане на парите. А ако това не е възможно, то и ние ще помогнем. Но към днешна дата е трудно да се каже. Ние едва сега стартирахме процеса и се надяваме искрено, че геймърите ще предпочетат да изчакат обновленията, тъй като те чакаха толкова дълго играта, но отново – това е просто наша скромна надежда“

Ръководството на компанията разкрива и конкретната причина, поради която те не са представили геймплей кадри от базовите версии на конзолите от предното поколение.

„В интерес на истината ние показахме кадри от геймплея на конзоли, но никога на машина от предходното поколение. Причината за това е, че ние работихме по тези версии до последната минута и вярвахме, че ще се справим навреме с това. За съжаление, това стана причината да дадем тези версии на изготвящите ревютата едва ден преди излизането на играта, което определено беше прекалено късно и медиите не получиха шанса да направят ревютата си по начина, по който трябва. Това не беше нарочно: просто оправяхме играта до последния възможен момент“, обясняват CDPR. Целият документ, публикуван от страна на студиото представлява интерес и може да го намерите тук. И нещо положително.

Вече ви разказахме на няколко пъти за шума, който се вдигна около напрежението, оказвано върху служителите на студиото по завършване на работата по играта – как те са работили допълнително часове, през почивни дни и даже по празници и някои от тях – в продължение на много месеци. CDPR са решили да постъпят човешки с хората за пореден път, като този път променят политиките си за даваните на разработчиците бонуси за тяхната работа. Оказва се, че бонусите на служителите им зависят от приема, който конкретната игра получава – нейният рейтинг, и спазването на сроковете за излизането ѝ. Този път обаче – заради извънредните обстоятелства около конзолните версии за предишното поколение на Cyberpunk 2077, те ще си получат обещаното без да се взимат предвид горните условия.

„Първоначално имахме бонусна система, която беше фокусирана над рейтингите на играта и датата на излизане, но след като го обсъдихме, ние решихме, че това няма да е честно, вземайки предвид обстоятелствата“, цитирах в края на миналата седмица Bloomberg имейл, изпратен до служителите на студиото от шефа на CDPR Адам Бадовски. „Ние подценихме продължителността и сложността, която се изисква, за да реализираме играта, а вие направихте всичко по силите си, за да поднесете една амбициозна, специална игра“.

0 0 глас
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари