fbpx
1.1 C
София

Gabe Newell: По-близо сме до Матрицата отколкото хората осъзнават

Най-четени

В интервю за IGN главният изпълнителен директор на Valve Gabe Newell разсъждава върху историята на компанията и мотивацията за създаването на Half-Life: Alyx. Цялото интервю си струва да се изгледа, тъй като по принцип Newell дава много рядко интервюта. Едно от нещата, които най-много ме заинтригуваха бе неговите коментари относно мозъчно-компютърните интерфейси.

“Областта, за която отделям много време, се разраства от куп изследвания, възникнали преди известно време върху интерфейси, свързващи мозък и компютър,” каза Newell. “Това е едно от нещата към които се завръщам, когато вниманието ми не е заето с други приоритети.”

Макар и с доста ограничения, мозъка може да общува с компютри

Човешките мозъци вече могат да комуникират директно с компютри, макар и по много ограничени начини в сравнение с научнофантастичните системи в Матрицата или Neuromancer на William Gibson, където физическата реалност може да бъде напълно заменена със симулирана, виртуална такава. Newel обаче не смята, че подобен тип научнофантастична технология е толкова далеч, колкото може да изглежда.

“Ние сме далеч по-близо до Матрицата, отколкото хората осъзнават,” възкликва Newell. “Няма да бъде като Матрицата – Матрицата е филм, който пропуска всички интересни технически тънкости и колко странен е светът на мозъчно-компютърния интерфейс. Това ще има огромно влияние върху видовете преживявания, които можем да създадем за хората.”

Що се отнася до реалното проектиране на тази технология, възприемането на естеството на бъдещите проблеми е като „опит да се опише интернет на някой, който никога преди не е използвал интернет“, каза Newell. Но като един пример той смята, че изпращането на информация до нечий зрителен или моторен кортекс ще бъде много по-лесно, отколкото да накарате някой да усети студенина.

“Оказва се, че вашият мозък има наистина добри интерфейси за някои неща и наистина лошо проектирани за други”, допълва той. “Фактът, че имунната ви система се задейства при температура означава, че има всякакви странни части от мозъка ви, които участват в усещането за студ, докато неща като моторния кортекс или визуалния кортекс са много по-лесно проследими. С това искам да кажа, че ще научим много докато напредваме и тестваме кои неща работят и кои не, кои от тях са ценни за хората и кои няма да имат особено значение в дългосрочен план.”

Valve 2.0?

Newell не дава подробна информация, за това колко далеч е стигнал в своите проучвания и как това ще се отрази на Valve и техните продукти като цяло. Дали ще видим пълна трансформация на компанията към следващо поколение преживявания, които се възползват от мозъчно-компютърните интерфейси в близко бъдеще – надали. Явно е обаче, че интересът и любопитството в тази посока са големи, тъй като потенциалните възможности, които ще се отворят могат да доведат до много интересни решения на различни нива.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

1 Коментар
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини