Google подготвя услуга за стрийминг на видеоигри, пише The Information, позовавайки се на свои източници. Цитирайки „хора, запознати със случая“, изданието предава, че компанията готви абонаментна услуга за гейминг услуга от типа „при поискване“, проект с кодовото име Yeti. Все още няма нищо потвърдено и ясно. Не е известна и платформата, на която ще бъде предлагана една такава услуга. Една от версиите е, че това може да стане посредством дигиталния медиен плейър на компанията Chromecast. Другата е, че Google работи по своя собствена конзола – слух, който се появява и изчезва вече няколко години.

В подкрепа на слуха, че компанията работи по някакъв вид гейминг проект със сигурност идва и скорошното привличане на Фил Харисън, ветеран във видеоигровата индустрия, един от хората, отговорни за пускането на PlayStation, прекарал 16 години в редиците на Sony, а впоследствие и ключов мениджър в Microsoft и вицепрезидент на Xbox звеното.

GamesIndustry, които цитират The Information, припомнят, че проекти за услуга за стрийм на игри имаше още преди години, но те така и не намираха своята ниша. Пример за това е OnLive. Стартирала през 2009 с фанфари, услугата така и не получи сякаш достатъчно внимание. Идеята за стрийм на игри директно към компютъра от облака, при което всичко, от което се нуждае потребителят е компютър, стабилна интернет връзка и абонамент се рекламира достатъчно дълго, но проблемите попречиха на OnLive да пробие. В интервю за GamesIndustry шефът на OnLive Брус Гроув споделя и основната пречка – оперативния разход, нужен за поддръжката на услугата и разбира се получените обратно печалби.

„По същество, вие вземате мощта на компютър и я поставяте в облака. Ако искате да подкарате PS3 игра в облака, то изграждате огромен брой сървъри, които да имитират PS3. Ако искате 50 000 човека да играят по едно и също време, то ще ви трябват 50 000 машини за това. Това е просто нереалистично. Ако имате 10 000 играещи по едно и също време в пиковите натоварвания, на вас ще са ви нужни 10 000 графични процесора в облака. А какво правят тези графични процесора през другото време? Просто си седят там и не правят нищо, което да ви донесе печалба“, обяснява той за изданието.

Вземайки предвид облачната инфраструктура на Google, това едва ли би било проблем, но все още нищо не знаем и ще трябва да изчакаме преди слуха за Yeti да се превърне в реалност.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

0 Коментара
Отзиви
Всички коментари