TikTok, популярното приложение за създаване на кратки видеа и социална мрежа на китайската компания ByteDance, продължава да чупи рекорди в магазините на Google и Apple, като носи сериозни приходи не само на създателите си, но и на създателите на съдържание. Това се вижда от резултатите в доклада на Sensor Tower за предходното тримесечие на тази година.

TikTok е най-новата и любима играчка на младежите по целия свят, но и сериозен генератор на приходи. Все още не е известно защо американският президент Доналд Тръмп настоява да забрани приложението в Щатите, но това ще е наистина като да вземеш играчка от ръцете на дете. Към платформата вече поглеждат съвсем сериозно и големи марки, които разглеждат приложението като високопрофилна площадка, на която да рекламират. Дали са бизнес или геополитически причините, едва ли ще стане ясно скоро, но забраната му за територията на САЩ, може да доведе до реални загуби за мнозина.

От доклада на Sensor Tower се вижда, че TikTok продължава да е най-популярното неигрово мобилно приложение за второ последователно тримесечие. Освен това, потребителското харчене в платформата се е повишило с цели 800% на годишна база през изминалото тримесечие. TikTok оглавява класацията по приходи в App Store, но не и в Google Play, което изхожда от факта, че по правило, потребителите на iPhone устройства са по-склонни да харчат за приложения, отколкото потребителите на Android. Най-бързо растящо по популярност приложение в Google Play се явява Google One, което помага на собствениците на Android устройства да организират своето съдържание по-лесно.

Що се отнася до свалянията, TikTok прави своеобразен „голям шлем“ или както определят от Sensor Tower – „тройна корона“ – поради това, че приложението се явява най-сваляната апликация в Google Play, в App Store и в общата класация за сваляни приложения за двете мобилни платформи за изминалите три месеца. Веднага след него в последната категория попадат Facebook, WhatsApp и Instagram. Какво сочат другите данни от изследването?

Мобилният гейминг продължава своя здравословен растеж и през изминалата четвърт на годината с ръст от 26.7% на годишна база, за да достигне до $20.9 млрд. 59% или 12.4% от тази сума идва от App Store, което изразено в цифри се изразява с ръст от 24% в сравнение със същото тримесечие на изминалата година. Ръст бележат и приходите от мобилни игри в Play Store, където се отчита растеж от 30.8% на годишна база до $8.5 млрд. Общо за двата магазина, най-популярните игри тук се явяват Honor of Kings, PUBG Mobile, Pokemon GO, Roblox, и Coin Master.

Изминалото тримесечие се явява изключително добро за мобилната софтуерна индустрия, като от Sensor Tower цитират като причина за това COVID-19. Ако за 2019 се отчитат 24% ръст в приходите от мобилни приложения в сравнение със същия период на 2018 и едва деветпроцентов ръст на инсталацията на външни приложения, то за третото тримесечие на 2020 тези цифри са съответно 32% ръст в разходите, които потребителите са отделили за мобилни приложения и растеж с 23.3% на инсталациите. Говорейки за похарчените от потребителите суми и разликата в това отношение между Android и iOS, то цифрите го доказват за пореден път, като последните са похарчили почти двойно от собствениците на Android телефони за периода юли-септември. App Store е прибрал $19 млрд. (ръст с 31% в сравнение със същия период за 2019), докато потребителите на Android са отделили от джоба си $10.3 млрд. (ръст с 33% на годишна база).

5 1 глас
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари