Мегачипът на Nvidia: графичният процесор H100 Hopper с 48 GB памет и 100 милиарда транзистора

4
1350

Сегашната графична архитектура Ampere може да се окаже най непопулярната сред геймърите. Причината ме е само в това, че повечето от новите видеокарти могат да се видят само в различните интернет ревюта поради поредния бум на криптовалутите. Nvidia подготвя анонса на своята нова графична архитектура Hopper и сега в уеб пространството си появиха слайдове с първия графичен чип на компанията. Информацията бе публикувана от уеб ресурса WCCFTech.

Както обикновено, Nvidia в началото ще представи високопроизводителен GPU за работни станции и това ще бъде графичният процесор H100 с над 100 милиарда транзистора, производителност 146 терафлопа (четворно повече в сравнение на сегашния флагман в лицето на GeForce RTX 3090), сериозните 43 008 CUDA ядра и 48 GB бърза HBM4 памет, която ще се намира на същата подложка, на която е поставен графичният процесор.

Според тази информация, тактовата честота на новия графичен процесор ще достига 1700 MHz. Това съвсем не е рекорд, но и въобще не е малко, като се вземе предвид огромния брой CUDA ядра. Що се отнася до буферната памет, то въпросните 48 GB бърза HBM4 трябва да осигури пропускателна способност, сравнима и дори по-висока от сега използваната GDDR6X, само че работеща при много по-ниски температури.

Засега не се съобщава какъв е броят на клъстерите за трасиране на лъчите, но все пак има частични данни за производителността при режим RTX on. При включена технология за трасиране на лъчите, H100 ще предложи цялостна поддръжка на Path Tracing (трасиране на пътищата) при 1080р резолюция. Разликата между класическата технология за трасиране на лъчите и Path Tracing, е че при класическо трасиране на лъчите във виртуалното пространство се стартират точно определен брой лъчи – обикновено няколко милиона, и най-подробно се пресмятат само тези, които достигат до виртуалната камера и /или източниците на светлина. При трасирането на пътищата тези лъчи се излъчват от виртуалната камера във всички направления, докато не напуснат пределите на сцената, като се пресмята всичко за всеки един от тях. Процесът много прилича на начина по който самите ние виждаме света. Но този подход изисква многократно повече ресурси.

Всичко това ни подсказва, че за новият чип Nvidia H100 обикновеното трасиране на лъчите е просто детска играчка. Този графичен процесор ще може да се справи с класическото трасиране на лъчите дори и 4К резолюция без да се налага използването на Smart изглаждането DLSS. Чипът ще може да зарадва всички с максимално фотореалистично изображение с FHD резолюция с използване на новата технология за трасиране на пътищата. Игрите за този интересен режим явно ще се появят по-късно.

Засега няма информация кога ще се състои анонсът на новия графичен процесор, но готовите слайдове показват, че това ще стане през следващите две или три седмици.

0 0 гласа
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
4 Коментара
стари
нови оценка
Отзиви
Всички коментари