Първите официални игрови тестове на RX 6800 XT в игри с трасиране на лъчите

0
779

Днес в 16 часа наше време AMD започва продажбите на видеокартите Radeon RX 6800 и RX 6800 XT в целия свят. Едновременно с това ще бъде снета забраната и ще започнат да се появяват независимите тестове от страна на различните технологични интернет портали. Малко преди това да се случи, AMD публикува резултатите от тестовете на по производителната графична карта RX 6800 XT в игри с трасиране на лъчите.

Аналогично на опонентите в лицето на NVIDIA GeForce RTX 3000, в графичният процесор Navi 21, на който се базират първите видеокарти Radeon RX 6000, сa интегрирани специални блокове, които производителят нарича Ray Accelerators (RA). Те имат същия брой, колкото са обикновените изчислителни блокове (CU) – 80 при модела RX 6900 XT, 72 при RX 6800 XT и 60 за RX 6800.

В тестовете са участвали следните пет игри: Battlefield V, Call of Duty: Modern Warfare, Crysis Remastered, Metro Exodus и Shadow of the Tomb Raider. Измерванията на резултатите са направени при резолюция 2560 X 1440 пиксела с високи настройки на графиката (профил Ultra). Стендът се базира на 12-ядрения процесор AMD Ryzen 9 5900X, допълнен с 16 GB оперативна памет тип DDR4-3200. Резултатите от тестовете са показани по-долу:

Вижда се, че най-ниският фреймрейт е при Metro Exodus (67 fps), докато в Call of Duty: Modern Warfare видеокартата RX 6800 XT достига цели 95 fps. Ако сравним с резултатите на конкуренцията, можем да кажем че видеокартата RX 6800 XT  би трябвало да изпреварва GeForce RTX 2080 Ti, но няма как да е по-добра от директния конкурент GeForce RTX 3080 от поколението Ampere. С други думи не се е случило чудо и при трасирането на лъчите Radeon RX 6800 XT  е малко по-бавна от GeForce RTX 3080. Това не е за учудване понеже Nvidia вече смени едно поколение специализирани RT ядра, докато за AMD сегашното поколение RA ускорители е дебютно.

Наскоро AMD потвърди, че разработва свой аналог на технологията за интелигентно изглаждане NVIDIA DLSS. Но освен името FidelityFX Super Resolution и че технологията на AMD ще бъде кросплатформена и отворена, засега други подробности няма. Известно е че FidelityFX ще се базира на DirectML. Тоест, точно както и DLSS, вариантът на AMD използва машинно обучение. Но графичните карти Radeon RX 6000 нямат специализирани модули за ускоряване на изпълнението на подобни алгоритми и засега не се знае как точно работи технологията FidelityFX.

Да напомним, че в комбинация с другите архитектури и оптимизации AMD е постигнала 30% ръст на бързодействието в сравнение с RDNA от предишното поколение при съотношение производителност на ват подобрено с 54%. При същата консумация бързодействието на RDNA 2 е двойно по-голямо от това на RDNA от 1-во поколение.

0 0 глас
Оценете статията
Абонирай се
Извести ме за
guest
0 Коментара
Отзиви
Всички коментари