2020 изглежда ще е знакова година за света на видеоигрите. Освен, че ще видим началото на следващото конзолно поколение, се очаква също така и да посрещнем идването на облачния стрийминг на игри. Google даде старт на революцията, като няколко други компании подготвят също свои собствени решения в сектора. Един от големите играчи тук е Microsoft. Какви са конкретните планове на компанията за близкото бъдеще и накъде се е запътила индустрията като цяло? Отговори на тези и други въпроси дават шефът на Xbox Фил Спенсър и негови колеги от гейм звеното в Microsoft в наскоро публикувано интервю в GameInformer.

Екзалтацията около факта, че два технологични гиганта от калибъра на Microsoft и Google стъпват на полето на клауд гейминга е огромна, като се говори за „революция“, за „Netflix за игри“, чертаят се от светли по-светли сценарии, но Спенсър демонстрира, че е здраво стъпил на земята и не прибързва с високопарностите.

„Най-добрия начин за игра е локално. И искам да заявя това ясно“, заявява Спенсър.“Стриймингът е технология, позволяваща удобство. Това е предпочитана технология, когато си далеч от конзолата си и искаш да играеш“.

Един от акцентите в казаното от Спенсър в интервюто засяга една отличителна характеристика на Microsoft и политиката, следвана тясно от Спенсър, откакто той пое звеното – отвореността на компанията към смятани за преди съперници на Microsoft в областта на видеоигрите – Nintendo и Sony. Самият Спенсър на няколко пъти вече изразява гласно мнението си, че противопоставянето тук не само не помага на индустрията, а пречи на развитието ѝ, което споделя и сега за медията.

„Ако вашата къща си купи Xbox, а моята PlayStation и нашите семейства не могат заедно да играят Fortnite или Minecraft заедно, не виждам по какъв начин се помага на индустрията. Една от силните страни на медията и нашата арт форма е че тя събира хората заедно. Няма други подобни медии, които да позволяват за осъществяването на типа социални връзки, които вероятно ти и аз сме изградили, играейки заедно с други хора, някои от които не съм срещал никога в реалния живот. И именно това обичам във видеоигрите. И това ще става все по-възможно, ако получим възможността да играем заедно през различни платформи“, убеден е Спенсър.

В настоящия момент, Microsoft все още провежда тестове с проекта им за стрийм на видеоигри от облака с името Project xCloud, който ще позволи стрийминга на игри от Xbox каталог към мобилни устройства и PC. Очаква се и наскоро представената конзола от следващо поколение на компанията да получи вградена интеграция с xCloud, както и към Xbox Game Pass, абонаментната услуга на компанията, чиито каталог продължава да бива допълван.

Абонирай се
Извести ме за
guest
2 Коментара
стари
нови
Отзиви
Всички коментари