Премини към съдържанието

ДИоNД

Потребител
  • Публикации

    9245
  • Регистрация

  • Топ дни

    6

ДИоNД е ТОП потребител на 31 март 2018

ДИоNД имаше най-много харесвания

Харесвания

13732 Баш Майстор

Всичко за ДИоNД

  • Титла
    тера.троу
  • Рожден ден 3 октомври

Информация

  • Пол
    Мъж
  • Град
    Нова махала
  • Интереси
    Психология, Социология и всичко което е свързано с човек (разгледан като програмируемо устройство).

Контакти

  • Skype
    leotroph
  • ICQ
    leotroph

Последни посетители

Информацията с последните посетители на профила ви е изключена и не се показва на другите потребители.

  1. На база Ваши твърдения. Към момента вашите разсъждения приравняват човека към животното. Твърде остарели схващания имате по отношение на света. Не можете да изразите по прост начин, като за идиот нещата, което просто Ви прави в един "папагал" на едно учение, което сред по цивилизационните общества е архаично. Будизма е базиран върху определен идол, а не идея. Да се опитвате, да казвате, че само просветени може да я схванат е твърде пренебрежително към другите. Не така младежо! Не забравяйте, че тука всички сме идиоти и трябва да го обясните така, че и идиот да Ви разбере. В противен случай лъха Вашата надменност. Пак ще попитам като идиот: Крайната цел, каква е?! Крайното благо?! Да се достигне съвършенството на Буда ли?! Това е идол, да, не е тотем, а идол, обаче си остава само такъв. Тук не виждам идеализъм, а само едно "адамово" мислене, който каквото "ева" му набута в устата това дъвче. Познанието, та познанието ... слепота, та слепота, страдание та страдание ... И в действителност какво представлява познанието, а?! Това да станеш просветен, т.е. този който единствено вижда и трябва да води слепците... ???!!! Архаично мислене е това.... нищо не помага за развитие на цивилизацията, и да не кажа, че в дадени уклони вреди... Та, попитах за благата, кой отрежда какво е благо при будизма? Не бъркайте щастието с радостта. И каква е перспективата?! Хармонията и любовта са дадености. Усета да ги виждаш въпросните е умение. Не само чрез будизма обаче човек може да се научи да ги "вижда". При будизма се толерира познанието, но то е относително. Само просветлените могли, което не е вярно. Всеки може да получи въпросните откровения, за какво представлява света в който живеем. Начина е да признаеш своето невежество и попиташ. Друг е въпроса кой. Ако попиташ човек, то той може само и единствено да бъде откровен с теб или не, но в основата ще седи даден субективизъм. Будизма до колкото схващам отрича божественото. Така ли е?
  2. Кои факти?! Когато се визират някакви, то дайте ги! Споменаване на факти, без изричното им цитиране малко или много е измама... Младежо, наличието на множество разтрогнати бракове не говори за това, че семейството е разклатено, а че са сключвани бракове на база емоции, а не чувства. В тоя случай не може да се говори за някакво семейство независимо, че е узаконено като такова. Явно изобщо не сте запознати със семейните ценности, но това е друга тема. Вашите разбирания са на база определена дезинформираност. Може да сте грамотни, но явно не сте достатъчно информиран. Не ми пречи, че сте дезинформиран, но ми е жално за Вас, защото не е хубаво млад човек да не се информира, а да цитира някаква дезинформация.
  3. Моля??? Извинявайте, будизма го изкарахте ветеринарна служба ...
  4. Ти може да си привлечен от реални същества, но не знаеш техните помисли. Понякога дори въпросните реални същества не знаят, че лукавия им е въздействал посредством други и т.н., т.е. лукавия е доста коварен в своите намерения и използва неопределен брой средства и способи, за да те изкуши. С всеки свой неуспех, той става метежен и не се свени да ползва какви ли не способи само и само да те превземе. По не подготвените, т.е. тези в които не е "изградена" вярата се поддават по-лесно и затова е казано - всеки може да сгреши. Въпроса се свежда до това - да осъзнаеш своята грешка. Друг е въпроса дали ще поискаш прошка и т.н. Да! ??? Кое Ви кара да считате, че няма???
  5. Тоест будизма се занимава с хората които страдат и само и единствено чрез медитация може да получиш просветление и намериш изход от въпросното страдание. Ако няма страдание, то будизма изобщо не взима отношение, така ли?! И как спрямо будизма човек може да се развива? Какво де факто е полезно за развитието на цивилизацията в този случай?! Нима само в будизма има духовно богати хора, а?!
  6. Пак да повторя тогава младежо: Въпросното: е грешно!!! Твърдете си каквото искате, но обръщам внимание на всички, че говорите лъжа! Тогава защо мърсите въпросния с Ваши изблици, а?! п.п. Психотерапията е в друг раздел....
  7. А кой казва какви блага са необходими на другия?! Не за първи път чувам въпросното просветление, т.е. нещо ти се явило. Един вид човек се ражда "сляп" духовно по рождение, което не е точно така. Да, мозъкът му е недоразвит, но това не означава, че не се ражда с пред информация, но тя не е свързана с предишен живот. До колко неговото съзнание ще бъде "отгледано" в неговия мозък е друг въпрос. Той пряко е свързан с възпитанието, т.е. образно казано "програмирането" му. Ще прощавате, но моите откровения които са ми били споделяни говорят, че усилията да създадеш предпоставки и другите да станат духовно грамотни биват яросно подложени на облъчване от определени "светнати" хора. Има и друго - щастието може да го изпитваш и без усилия и трудности. Защо трябва да си усложняваш живота, за да изпиташ щастие, а?! Леле ... това на сериозно ли ... Ще има почивки понякога ... Може би на онзи свят, а?! Кой определя ритъма на въпросните почивки, а?! Дали си създал благо или не се разбира от едно нещо: Другия да ти благодари. Ще направя лирично отклонение. Навремето един човек дойде за консултация при мен по определен въпрос. Искрено му дадох необходимата информация, но той каза, че греша, защото друг мой колега е казал друго нещо. Аз му казах да си ходи по живо по здраво и, че съм споделил правилната информация. Мина време и въпросния дойде при мен и каза, че съм бил прав. Усмихнах се. Изказа ми благодарност чрез своя жест, независимо, че колегата му е казал по-хубав вариант. Формата на благодарност е различна. Един друг мой комшия ме помоли да му сменя тоалетното казанче. Отидох и му го смених. Той ме попита колко ми дължи, аз казах нищо, той настоя и тогава му обявих моята цена - Усмивка. Никога няма да забравя въпросната негова усмивка. Тя бе неговото благодаря. Добре познавам какво е да правиш блага за другите, но това го намирам за естествено нещо в човек, а не в следствие на някакво просветление. Явно будизма прави блага, които аз не познавам и затова попитах. Благодаря все пак за отговора. Вие днес направихте едно благо - отговорихте ми по свой си начин.
  8. За самообладанието съм съгласен, но то не е в следствие на някакъв контрол над психиката си. Да управляваш психиката си не е в следствие на контрол, а на друго нещо. Може да загубиш самообладанието си, но въпроса се свежда да не изпаднеш в паника. Не всички умеем да владеем емоциите си, но чувствата можем. В болшинството случаи лукавия удря именно в твоята слабост, а уви всички си имаме слабост. Извеждате от равновесие, но ти си този който не трябва да се паникьосваш. Лукавия няма да спре, затова в дадени случаи ти трябва да го изпревариш, т.е. да го удариш. Но, за разлика от него, то удряй там където той смята, че е силен. Ще видиш как в следващия момент си го вбесил, т.е. признаваш своята слабост и той увисва. Не е грях човек да е необразован или пък не знаещ. Не е лошо това, че имаш слаби страни, но трябва да ги знаеш и в момента който някой посегне към въпросната твоя слабост, то знай - човека е "нечистоплътен" духовно. Даже не е проблем да е атеист. Не е проблем и да афишира въпросния. Неговото отношение "виж". Физиологично как стоят нещата в твоя мозък, хм ... въпросния все още се изследва, т.е. има преобладаващи хипотези по какъв начин функционира, но все още въпросния не е опознат и то именно, че е боже творение, а не човешко. Който твърди, че познава въпросната функционалност е или заблуден или лъже. За Калама сутта, хм ... ако мога да си отделя време и е колкото "Малкия принц", то ще я прочета. Към момента обаче към будизма подхождам чрез опознаване на обикновените хора които изповядват въпросната "религия". За мен по-важно е тяхната отношение към друго вярващи. Това е грешно умозаключение. Няма смисъл да обосновавате въпросното. Каквито и доводи да издекламирате, то това не е някакво отношение на будизма спрямо семейството, а Ваше становище.
  9. Самата вещ или духовна ценност не са съблазнителни, т.е. някой трябва да те подтикне, че са значими. Образно казано, ако си ял истинска, домашна храна, то трудно биха та съблазнили да вкусиш нещо изкуствено и т.н. По същия начин е и с духовността. Устоите на истинското е в семейството. Разрушете тази елементарна социална единица и вече нямате социум, а първичен нагон, т.е. правите от човека - маймуна. За определени родове това е в полза, а за другите никаква. Обществото не е собственост на определени родове. Дали в семейството ще попадне някой лукав, то това е друга тема. По рождение човек е чист и де факто първия сблъсък с лукавостта е именно в семейната среда. Ако човек е възпитан и отгледан в една среда в която преобладава вярата и любовта, то въпросния се закърмя с необходимата духовност. Ако лукавия не може директно да ви съблазни, то той атакува по-близките до вас и дори не спира и в това, а удря и в най-близките. Принципно всички сме грешници, но това не е заради това, че има лукаво в нас. Образно казано - рекламират ти някаква храна. Нормално е от любопитство да опиташ. Именно тогава ти я сравняваш с друга домашна храна. Ако твоите родители са кулинари, то ти веднага ще отчетеш, че другата храна "не струва". За каква склонност говорим, а?! Нормално е човек да е любопитен, но съблазънта е другаде, т.е. тя идва извън тебе. Тя е на база чужди убеждения, които не по морален начин те подтикват да съгрешиш по-сериозно, за да ползват въпросното по-късно, за да те манипулират.
  10. Това става с лицензиран орган за легализация на документи. В противен случай документ е без законова стойност. Това е официален документ, който не бива да бъде опорочаван със самоволни деяния. Говорим за сериозност в случая и всякакъв вид намеса от некомпетенция са недопустими. Успех! п.п. Не подхождайте несериозно към въпросното деяние.
  11. Не контрол, а друго е. По мое разбиране. Вярата е тази, която ти позволява да "видиш" съблазняването, т.е. да различиш лукавия. По-долу ще го разгледам въпросния. Човек с изграден мисловен модел не може да го промени. Именно когато човек няма изграден мисловен модел, то той по ваше му губи контрол. Когато човешкото съзнание не е "пълно" с духовни ценности, а само с материални, то въпросното може да бъде подхлъзнато към загуба на контрол. Първо сигнално човек реагира с противопоставяне. Владеенето не е свързано с някакъв било чужд или собствен контрол. Дз се владееш означава да "гледаш" напре, а по някога и по-напред в зависимост с каква "скорост" се движиш. За алкохола, хм ... много считат, че го контролират и именно това ги довежда до грешки. Алкохоликът не е станал такъв, защото има изграден мисловен модел, а точно обратното - няма. В тоя случай всеки му предлага някакъв, което от своя страна отключва първичната реакцията на противопоставяне. Образно каза един фанатик на тема трезвеност не може да разбере какво е полезното на алкохола. Да, ако се злоупотребява, то въпросния е все едно да злоупотребяваш с храната. В единия случай "дебелееш" на мозък, а в другия на тяло. Друг е въпроса защо човек злоупотребява. Тук асоциативно се сетих за един който ще кажа: Елементарно, заради лакомията. Бях тръгнал на времето да пиша едно произведение върху въпросния, но спрях. Образно казано това е събирателен образ на нещото, нещата, което, които те съблазнява, за да постъпиш против волята си. В религиозен аспект да постъпиш не по божията промисъл, а против нея. В повечето случаи е извън теб. Казвам в повечето случаи, защото си има и патологични случаи. Ако си израснал в животинска среда, то ти придобиваш животински инстинкти. Лукавия се стреми да те подчини. Той в повечето случаи се отнася към теб като с животно, т.е. образно - системата морков или тояга. През изминалите десетилетия в определени "освободени" територии се правят определени експерименти. Друга тема. Самия ти не може да се противопоставиш срещу него, но може да се научиш да го разпознаваш. Това обаче не е свързано с познанието за него, а за определени знания по отношение на неговите похвати. Тези знания обаче не са само стъпили на някаква теория, т.е. неща които може да прочетеш. Иска си и практика. Всеки който е проумял какво му трябва, за да се чувства комфортно в този свят трудно би се поддал на лукавия. В повечето случаи лукавия атакува духовно бедния човек. Този който не осъзнава, че може със собствени сили да направи блага, за да съществува. Има клише: Не съди човек по неговите думи, а по неговите дела. Към момента не съм разбрал будизма какви блага създава. Може ли като на идиот някой от просветените, елементарно, да ми каже какви блага прави будизма?! Прощавайте за моя прагматичен начин на мислене, но в основата на моята идиотология е благата. За един идиот това е важно, дали прави блага или му дават такива. В своята си камбанария въпросния идиот има предоволно блага, но не ще откаже даром и други.
  12. Не винаги се налага разбиране и контрол на психиката, за да изживееш и знаеш какво да правиш. Да не се отчитат физиологическите особености на организма и образно казана "на инат" да правиш нещо, за да покажеш, че ти контролираш психиката си и че разбираш определени неща определено отнема някакъв вид енергия от теб. В последствие въпросната трябва да се възстанови. Човек не може да е на 100% винаги в дадена концентрация. Само да попитам: Защо човек спи?! При какви обстоятелства сънува?! В основата е не спасението, а избавлението от лукавия приживе. Да, има утра набожни хора, но във всяка религия има такива фанатици. Хващате се и забива в спасението и страданието. Направи ми впечатление на вид наблягане върху тези понятия. Както казах интересни тълкования по отношение на определени понятия, но в основата е противопоставяне на друг вид учение. Не виждам смисъл да почваме спор върху ползваните понятия, а понякога те са превод от друг език. Напълно разбирам, че прекаленото вкопчване в определена религия води до някакъв вид фанатизъм, но да подчертая и друго нещо: Винаги може да ги различиш хората дали изповядват, вярват или са се "вкопчели" в съответната религия като "спасителна сламка". Има и фанатици в будизма. Всичко се свежда до това: Не вмешателство в други религиозни разбирания. От тая гледна точка, темата (особено за идиоти) ми хареса. Тя не е толкова фанатизирана. Да, чувства се съответното съпричастие на някои личности към въпросния, но мисля, че е в едни добри човешки норми.
  13. Чувствата и страданията са надградени емоции и болки. Те обаче са временни състояния утихващи във времето. Будизма залага на пасивна форма за справяне с въпросните, т.е. да подходиш безразлично. Изключва съпричастието, което не води до изживяване на настъпилите внезапни и неизбежни събития. Един подготвен няма да се колебае какво да прави. Той просто ще го направи, за да съкрати времето за изживяване в съответния миг. Принципно будизма е за неподготвените хора. Той казва така: Никой не е подготвен, а чрез будизма може да се избавиш от възникналото страдание и да живееш в бъдеще в хармония без страдание. Философията на будизма е да няма страдание, и че страданието е в следствие на това, че сме се "вкопчили" в мига. Не съм съгласен с тези възгледи. Живота не е само низ от страдание или пък низ от радости. Агитацията в случая е: Елата при нас и няма повече да страдате.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

×
×
  • Добави ново...