14 C

Съществуващо лекарство с 99% намалява вирусното натоварване от три щама на SARS-CoV-2 едновременно

Даниел Десподовhttps://www.kaldata.com/
Ежедневен автор на новини. Увличам се от съвременни технологии, оръжие, информационна безопасност, спорт, наука и концепцията Internet of Things.

Това е маситиниб (Masitinib), които се използва във ветеринарната медицина за лекуване на рак при кучетата. Оказа се, че това лекарство с 99% потиска репликацията на алфа, бета и гама щамовете на SARS-CoV-2. Медиците вече доказаха, че то е безопасно за човека, но то засега не е одобрено за клинично използване. Учените работят съвместно със създателя на това лекарство – компанията AB Science, за да може да се ускори неговото използване срещу COVID-19.

Учените от Чикагския университет бяха първите, които откриха свойствата на маситиниб относно рязкото намаляване на количеството на SARS-CoV-2 и неговите щамове в организма. Към днешен ден се провеждат клинични тестове на това лекарство за лекуване на болестта на Алцхаймер, на астма и множествена склероза, които показаха, че маситиниб не е опасен за хората, но има някои странични ефекти.

Предклиничните експерименти върху култури от човешки клетки показаха, че маситиниб спира репликацията на алфа, бета и гама щамовете на новия коронавирус SARS-CoV-2 с 99%, като едновременно с това е ефективен и срещу хепатит А, полиомелит и предизвикващите простуда риновируси.

Екипът учени вече започна съвместната работа с френската фармацевтична компания AB Science, като основната цел е още повече да се засилят противовирусните свойства на маситиниб и да се подтиснат неговите странични ефекти. Необходими са и клинични тестове, които да дадат полезна информация за подобряването на това лекарство.

Sony WF-1000XM4 – най-добре звучащите шумопотискащи безжични слушалки