До този извод стигнаха учени от Обединеното кралство, които откриха връзка между промените в чревната микрофлора и невродегенеративните заболявания. Оказва се, че анализът на чревните бактерии може да покаже рисковете години преди появата на симптомите.
Екип от Университетския колеж в Лондон е представи нови доказателства, че болестта на Паркинсон може да не започва в мозъка, а в червата. Проучването установява, че хората с болестта на Паркинсон имат състав на чревната микрофлора, подобен на този на хората с генетично предразположение към заболяването.
В проучването са участвали 271 пациенти с болестта на Паркинсон, 43 души с генетичен риск от невродегенерация, но без симптоми, и 150 здрави участници. Първо, изследователите установяват, че микробиотата на пациентите се различава значително от нормата. Подобни, макар и по-слабо изразени, промени са открити и при хората в рисковата група.
Така например при болестта на Паркинсон повече от една четвърт от всички бактериални видове в червата са с променено относително изобилие. И при огромното мнозинство от тях се наблюдават подобни отклонения при носителите на генетичната мутация GBA1, дори и без симптоми.
„Това показва, че микробиотата постепенно преминава от здравословно в патологично състояние много преди поставянето на диагнозата“,
заявяват авторите.
Важно откритие се отнася до връзката между начина на живот и невродегенерацията. Оказва се, че при хората с балансирано и разнообразно хранене вероятността да имат микробиота, характерна за болестта на Паркинсон, е по-малка.
„Това означава, че диетата може да играе важна роля в предотвратяването на заболяването“,
смятат изследователите.
В бъдеще те възнамеряват да оценят как коригирането на микробиотата ще се отрази на скоростта и рисковете от развитие на симптомите.
Всичко важно от света на технологиите, директно в пощата ти.
С абонирането приемате нашите Условия и Политика за поверителност. Може да се отпишете с един клик по всяко време.
Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Google Новини, TikTok, Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iPhone, Huawei, Google Chrome, Microsoft Edge и Opera!