fbpx
3 C
София

Indie разработчици се борят след отмяната на GDC, но средствата за помощ могат да помогнат

Най-четени

Тъй като големите компании за игри започнаха да отпадат от Game Developers Conference, първоначално насрочена за средата на март в Сан Франциско, участниците започнаха да се притесняват дали всъщност ще се случи, тъй като новия коронавирус се разпространява по целия свят. В петък организаторите потвърдиха съдбата на годишната конвенция: GDC се отлага до лятото заради опасенията относно вируса.

Малките студиа усещат удара след отлагането на конференцията

Големите компании, които се изтеглиха – като Microsoft, Sony, Epic Games, Amazon и Activision Blizzard – със сигурност ще бъдат засегнати от отлагането на събитието, но независимите разработчици ще се изправят пред по-тежка участ. Разработчиците без корпоративна подкрепа са изправени пред несигурност относно възстановяването на пътни ресурси, както и загубената възможност поради пропускане на събитието. След отлагането обаче се появиха множество инициативи, които да помогнат разработчиците да възстановят загубената възможност и средства. Фондът за помощ на GDC, създаден от WINGS Interactive, gamedev.world и издатели, вече е събрал $76,500 дарения, които ще бъдат разпределени сред нуждаещите се.

„GDC е жизнено важно събитие за много независими разработчици“, каза изпълнителният директор на gamedev.world и разработчик на игри Rami Ismail пред Polygon. „Това го прави такава инвестиция, в която хората залагат всичките си пари на карта. Сега, те са лишени от тези пари [след отлагането], така че е очевидно защо те са най-засегнати. Не само заради парите, но и заради загубените възможности. Парите ги няма, но това означава, че възможностите, които парите биха могли да генерират, също ги няма.“

Goutham Dindukurthi е един такъв разработчик. Със своето студио, Holy Cow Productions, Dindukurthi очакваше да присъства на GDC като част от Indie Megabooth с Mystic Pillars, игра-пъзел, вдъхновена от южноиндийската настолна игра, наречена Ali Guli Mane. Четирима разработчици от студиото, което е със седалище в Бангалор, Индия, решиха да присъстват на това събитие поради възможността да покажат играта на международна сцена, въпреки високата цена за участие. Dindukurthi заяви, че студиото очаква да похарчи поне 6 000 долара за полети и други разходи, без билети (те са покрити от хората на Indie Megabooth). Но освен финансовите разходи, поради отлагането – възстановяването на пътни разходи не е гарантирано, но Dindukurthi е „обнадежден“ – Holy Cow бяха съставили графика си за пускане на новото си заглавие според GDC.

Заложени са на карта не само финансови инвестиции, но и големи възможности

“Отлагането е голям удар за нас“, сподели Dindukurthi пред Polygon. „Целия план, който направихме за анонса на нашата игра се въртеше около конференцията, тъй като щеше да спомогне за достигане до по-широка аудитория. Сега, когато този вариант отпадна, обмисляме алтернативни възможности – но едно е сигурно – това ще повлияе на успеха на нашата игра.“

Dindukurthi продължи: „Бъдейки малко независимо студио от Индия и в същото време отговорен за издаването на самата игра е предизвикателство само по себе си. Това щеше да бъде нашият голям старт и възможност повече очи да видят нашата игра.“

Mystic Pillars все още се очаква да излезе на 4 март за PC Windows, заяви Dindukurthi. (Играта вече е достъпна за iOS устройства.) Ако GDC е насрочена за лятото, много от по-малките студия, включително Holy Cow, е малко вероятно да участват; понесените загуби са твърде големи.


Коментирайте статията в нашите Форуми. За да научите първи най-важното, харесайте страницата ни във Facebook, и ни последвайте в Telegram и Viber или изтеглете приложението на Kaldata.com за Android, iOS и Huawei!

Абонирай се
Извести ме за
guest

0 Коментара
Отзиви
Всички коментари

Нови ревюта

Подобни новини